نصب گسترده بنرهای ضد آذربایجانی در شهر اردبیل

آذوح: در روزهای اخیر بنرهای گسترده ای با مضمون "نمایشگاه محبوسین اسلام گرای جمهوری آذربایجان" در اقصی نقاط شهر اردبیل نصب شده است. در تبلیغات گسترده ای که بدین منظور صورت گرفته، رژیم اسلامی ایران همچنان به سیاست ضد آذربایجانی و روند تخریب وجهه جمهوری آذربایجان در بین ملت تورک آذربایجان جنوبی ادامه داده و خواسته است تصویری کریه از دولت کنونی آذربایجان را به نمایش بگذارد.
بر اساس گزارشهایی که در روز های اخیر ارسال شده است، این نمایشگاه در حالی با تبلیغات فراوان و با شعارهایی همچون بزرگداشت دهه محبوسین اسلامگرای آذربایجان در مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی در حال برگزاری است که گزارشات دولتی و رسمی جمهوری آذربایجان حاکی از فعالیت های گروه های تروریستی وابسته به رژیم اسلامی برای برهم زدن امنیت شهرهای بزرگ جمهوری آذربایجان همچون باکو و گنجه است. در این راستا حتی طی سال های گذشته تعدادی از عوامل وابسته به رژیم اسلامی نیز به دلیل فعالیت های تروریستی بازداشت و روانه زندان شده اند. رژیم اسلامی ایران این عوامل را به عنوان "محبوسین شریعت" معرفی می کند و قصد دارد با سوء استفاده از باورهای مذهبی مردم به خصوص در شهر اردبیل به تخریب وجهه دولت آذربایجان بپردازد.
این در حالی است که بر اساس واقعیت های موجود و بنا به قانون اساسی جمهوری آذربایجان هیچ تبعیضی بین گروه های قومی و مذهبی در این کشور و یا ممانعت از برپا داشتن مناسک مذهبی مردم وجود ندارد و رژیم اسلامی ایران این گونه اقدامات را (که همراه با تبلیغات رسانه ای گسترده نیز می باشد) برای کم کردن پیوند های بنیادین بین مردم دو سوی آراز و تداوم سیاست های ضد آذربایجانی خود انجام می دهد.
از سوی دیگر باید توجه داشت که رژیم اسلامی ایران علاوه بر فعالین مدنی آذربایجان جنوبی و نیز مخالفین رژیم، بسیاری از فعالین مربوط به اقلیت های مذهبی را نیز به شدت مورد فشارهای غیر انسانی قرار داده و حتی بسیاری از فعالان اهل سنت را اعدام نموده است.
رژیم اسلامی ایران که خود مهمترین ناقض حقوق بشر در سطح جهان به شمار می رود با فرافکنی و تخریب دیگر دولت ها به خصوص دولت جمهوری آذربایجان قصد انحراف افکار عمومی را دارد تا بدین صورت جنایت های خود را لاپوشانی کند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn