زمان برگزاری دادگاه رسول رضوی، حسین علی‌ محمدی و طاها کرمانی مشخص گردید

آذوح: جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از فعالین حرکت ملی دو هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد. دادگاه رسول رضوی، حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان روز چهارشنبه ۲۸ خردادماه ۹۳ در دادگاه انقلاب تبریز برگزار خواهد شد.
بنا به اطلاع گروه خبری ـ تحلیلی تبریز سسی، دادگاه این فعالین آزربایجانی در شعبه سوم دادگاه به ریاست آقای حمید باقرپور برگزار خواهد گردید.
گفتنی است، حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی در ۱۳ آبان‌ماه ۹۲ بازداشت و پس از تحمل ۴۰ روز در اداره اطلاعات روز یک‌شنبه ۲۴ آزر ماه ۹۲ به بند قرنطینه و پس از سه روز به بند سه‌گانه و از آنجا نیز به بند ۱۲محکومین زندان مرکزی تبریز منتقل شده‌ بودند.
رسول رضوی در ۱۳ آزرماه ۹۲ از سوی اداره اطلاعات بازداشت و پس از تحمل ۵۵ روز در اداره اطلاعات روز سه‌شنبه ۸ بهمن‌ماه به قرنطینه و روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۹۲ به بند سه‌گانه و طی درخواستی از آنجا نیز به بند ۱۲محکومین زندان مرکزی تبریز منتقل گردیده بودند.
حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ٩٢ در شعبه بیستم دادگاه انقلاب تبریز توسط بازپرس محمد زاده تفهیم اتهام شدند. اتهامات وارده به ایشان تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات نظام، تبلیغ علیه نظام از طریق وبلاگ “سوسوزگول”، تخریب اموال عمومى و عضویت در گروه مستقل بود.
رسول رضوی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌‌ماه ۹۲ از سوی آقای محمد‌زاده بازپرس شعبه ۲۰ دادگاه انقلاب تبریز تفهیم اتهام گردیدکه تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، ارتباط با گروه‌های تجزیه‌طلب و بیگانه، مشارکت در باز کردن پلاکارد در ورزشگاه سهند تبریز اتهامات عنوان شده برای وی بود.
این فعالین آزربایجانی هیچ یک از اتهامات وارده را قبول نکرده و تمامى آنها را اتهامات بى اساس دانسته‌ بودند.
اولین جلسه رسیدگی به پرونده فعالین، روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۲ در شعبه سوم دادگاه به ریاست آقای حمید باقرپور برگزار شد. در این جلسه آقای افشارنیا ایراداتی که بر پرونده شمرده‌اند، پرونده این فعالین برای بازنگری فرستاده شده است.
باقرپور قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب چندین بار تمدید قرار بازداشت موقت به مدت یک ماه برای هر یک این فعالین صادر کرد که در پی اعتراض این فعالین نسبت به بازداشت غیر قانونی، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۹۳ برای هریک از این فعالین وثیقه صادر گردید.
در نهایت روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۹۳ این فعالین با قرار وثیقه‌ی سنگین پس از تحمل ماه‌ها بازداشت به طور موقت آزاد گردیدند.
رسول رضوی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی نیز هر کدام با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.
چند روز پس از آزادی، این فعالین روز دوشنبه ۱۵اردیبهشت‌ماه ۹۳ طی احضاریه‌ای به شعبه بازپرسی دادگاه احضار و با اتهامات جدیدی از جمله اجتماع وتبانی و تبلیغ علیه نظام برای آقای رضوی و توهین به رهبری برای حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی روبه رو می‌گردند.
این فعالین بارها به خاطر فعالیت‌های هویت طلبانه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان گردیده‌اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn