ممانعت با آزادی سالار طوری از زندان تبریز

آذوح: مسئولان زندان تبریز از آزادی سالار(میکائیل) طوری  زندان سیاسی آذربایجانی ممانعت کردند.
بنا به اطلاع اویان نیوز، سه شنبه ۱۳خرداد۹۳ به رغم موافقت مسئولان قضایی با درخواست آزادی مشروط سالار(میکائیل) طوری  مسئولان زندان از آزادی وی ممانعت به عمل آورده اند.
به گفته خانواده سالار(میکائیل) طوری ، حکم آزادی مشروط وی از سوی قاضی ایمانی صادر و به اجرای احکام ابلاغ شده بود.
به گفته ایشان، نام این فعال ملی – مدنی آذربایجانی در لیست آزاد شدگان زندان تبریز قرار داشت ولی به دلایل نامعلوم نام وی از لیست مربوطه حذف گردید.
تاکنون پیگیری های خانواده وی بی نتیجه بوده و سالار طوری (میکائیل) همچنان در زندان مرکزی تبریز زندانی می باشد.
سالار طوری (میکائیل) روز ۱۴اردیبهشت۹۳ در محل کار خود در شهرستان اسکو از سوی ماموران امنیتی بازداشت و برای گذراندن دوران ۴ ماه حبس تعزیری خود به زندان مرکزی تبریز انتقال یافت.
دی ماه سال گذشته قاضی ایمانی رئیس شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز میکائیل (سالار) طوری فعال ملی – مدنی اهل تبریز را به استناد ماده ۵۰۰ مجازات اسلامی – تبلیغ علیه نظام – به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
قاضی ایمانی به استناد محتویات پرونده و گزارش اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی رای به این حکم داده است.
از مستندات ذکر شده علیه این فعال آذربایجانی می توان به توزیع نشریات غیرمجاز قومی ، برهم زدن نظم ورزشگاه یادگار امام در بازی تراکتور – الجزیره ، راه اندازی تجمع غیرقانونی در ائل گؤلی، باز کردن پارچه نوشته با مضامین تجزیه طلبی در انظار عمومی، بوسیدن پرچم آذربایجان و … ذکر شده است.
اتهام برهم زدن نظم در ورزشگاه یادگار امام در بازی تراکتور – الجزیره در حالی بعنوان یکی از مستندات پرونده علیه این فعال آذربایجانی ذکر می شود که نامبرده روز ۶اسفند۹۱ دو روز قبل از روز بازی با مراجعه ماموران امنیتی در کافه یانار بازداشت و به هنگام برگزاری این دیدار نیز در بازداشتگاه صائب تبریز در بازداشت بود.
وی روز ۲۵شهریور۹۲  پس از مراجعه به بازپرسی در دادگستری  تبریز در ارتباط با پرونده کافه یانار از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.
این فعال آذربایجانی پس از ۳۴ روز بازداشت به قید وثیقه ۵۰میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn