اعتصاب طلافروشیهای ارومیه شانزده روز را پشت سر گذاشت

آذوح: اعتصاب طلا فروشیهای ارومیه که در پی افزایش مالیات بر ارزش افزوده از سوی حکومت اسلامی ایران اعمال گردیده، به روز شانزدهم رسید.
کلیه‌ی طلافروشان سطح شهر ارومیه‌ به علت ارزش افزوده ای که از سوی اداره ی مالیات از آنها خواسته شده است، از شانزده روز پیش یعنی از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری دست به اعتصاب زده‌اند و اعلام کرده‌اند تا زمانی که مالیات مانند قبل به ۳ درصد باز نگردد، به اعتصاب خود ادامه میدهند.
شایان ذکر است قبلا ارزش افزوده‌ی مالیات طلافروشان ۳ درصد بوده که اکنون مقدار آن به ۸ درصد رسیده و میبایست طبق فاکتور طلاهای فروخته شده به مقدارشان، مالیات طلاها پرداخت گردد.
برخی از طلافروشان هم مکلف گردیده اند که مالیات سه سال گذشته ی خود را نیز پرداخت نمایند که با احتساب مابه التفاوت مالیات فعلی رقمی حدود ۳۰۰ ملیون تومان مالیات برای طلافروشیهایی مقرر گردیده که عمده فروش هستند و طلافروشانی هم که به صورت خرده کار میکنند، مکلف به پرداخت مالیاتهایی از ده تا ۶۵ ملیون تومان گردیده‌اند.
اتحادیه‌ی طلافروشان ارومیه‌ی  در ابلاغیه‌ای اعلام کرده است: پروانه‌های کسب طلافروشانی که اعتصاب کاری خود را نشکنند، ابطال و پرونده‌ی آنها جهت پیگیری قانونی به جرم احتکار به مراجع اماکن اقتصادی ارجاع داده خواهد شد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn