اخبار جدید از وضعیت بازداشت شدگان در دامنه کوه ساوالان*****

آذوح: دیروز 5 شنبه 23 مرداد ماه جمع کثیری در دامنه کوه ساوالان (پناهگاه کوه ساوالان-سبلان) حضور بهم رسانده بودند که نیروهای لباس شخصی در معیت نیروهای انتظامی در محل  حاضر شده و در ساعت 19-20 همان روز جمعی از فعالین ملی-مدنی آذربایجانی را دستگیر کرده اند و اسامی برخی دیگر از حاضران را ثبت کرده و از همه خواسته اند برای اینکه مشکلی برایشان ایجاد نشود از صعود به قله منصرف شده و سریعا به شهرهای خود بازگردند در غیر اینصورت با خشونت بیشتری برخورد خواهد شد.
اسامی برخی از بازداشت شدگانی که  تا این لحظه در بازداشت بسر می برند.
1- حسن جولانی
2- میثم جولانی
3- علی جولانی
4- جعفر رستمی
5- حبیب نگهبان
6- فرهاد اصلانی
7- رحیم غلامی
8- سعید حسینی
9- عیسی عزیزی
10- سجاد ابراهیم پور
11- حمید قوتی
12- رضا قوتی
13- آیدین ذاکر
همچنین باید گفت برخی از افراد نیز در پناهگاه بازداشت شده اند ودر آبگرم شابیل واقع در دامنه کوه ساوالان سوار ماشین به مقصد اردبیل شده اند واز طرف نیروهای امنیتی مورد تهدید واقع شده اند که حق بازگشت به مکان مورد اشاره را ندارند.
این دستگیریها در راستای مصادف بودن با سالگرد مراسم ساوالان در سالهای گذشته بوده است که فعالین ملی-مدنی آذربایجانی در آن خواستار رفع تبعیض های اقتصادی -سیاسی-فرهنگی-اجتماعی و...علیه ملت ترک آذربایجان و همچنین احقاق حقوق ملی-مدنی آذربایجان شده اند .
در پایان باید خاطر نشان کرد که به دلیل خط دهی ضعیف گوشی های همراه و عدم ارتباط فعالین بازداشتی با خانواده هایشان اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn