عبور دکل‌های فشار قوی برق از میان محلات ارومیه

آذوح: در چند محله‌ی شهر ارومیه دکل‌های فشار قوی برق، سلامتی و جان شهروندان را تهدید می‌کنند.
به گفته شهروندان شهر ارومیه، دکل‌های فشار قوی برق در برخی محله‌های این شهر سلامتی شهروندان از جمله کودکان را در معرض تهدید جدی قرار داده است.
یکی از ساکنین محله وکیل‌آباد اعلام کرد: " طی چند سال گذشته چندین‌بار در رابطه با مشکلات و مسائل این منطقه به نهادهای ذیربط در ارومیه مراجعه کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ گامی جهت حل این مشکلات از سوی این نهادها برداشته نشده است.
نماینده‌ی ارومیه در مجلس در اعتراض به وجود دکل‌های فشار قوی برق در چند محله شهر به خبرنگار ایسنا گفت: ارتفاع پایین دکل‌های فشار قوی برق نتیجه "بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی" شهرداری ارومیه بوده و باید دکل‌های برق به دیگر مکان‌ها انتقال یابند.
از دیگر سو علی‌رغم اینکه بیشتر محله‌های این منطقه آسفالت نشده است، اما خطوط برق فشار قوی از این محله‌ها عبور کرده و این مسئله به صورت مستمر جان کودکان را تهدید کرده و به شبحی برای ساکنین این منطقه تبدیل شده است.
به گفته کارشناشناسان، دکل‌های فشار قوی برق با ایجاد میدان مغناطیسی باعث بیماری‌های از جمله "فشارهای عصبی، سردرد، سرگیجی و سرطان خون" می‌شوند.
طبق استاندردهای جهانی باید کابل فشار قوی برق به دور از خانه نصب شود و هر کابل چهارصد کیلو ولت باید پنجاه متر از محل زندگی دور باشد.
این درحالی است که اداره‌ی برق هر از گاهی به ساکنین این منطقه اعلام می‌کنند، به دلیل تعمیر خطوط برق سه یا چهار روز خانه‌هایشان را ترک در غیر این صورت در مقابل هرگونه پیش‌آمد و برق‌گرفتگی خودشان مسئول خواهند بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn