بازجویی از آقای عباس لسانی در دادگاه انقلاب اردبیل*****

آذوح: فعال شناخته شده ی حرکت ملی آذربایجان جنوبی، آقای عباس لسانی روز سه شنبه ی گذشته در شعبه ی 5 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل حضور یافتند.
به گزارش آذوح آقای غلامی رئیس دفتر شعبه ی 5 با اظهار اینکه بازپرس شعبه(آقای قدیمی که به تازگی جانشین خندستانی شده است) به دلیل کسالت قادر به حضور در جلسه نشده و در مرخصی استعلاجی به سر می برد از آقای لسانی خواستند تا در هفته ی آینده در روزی که خود تمایل دارند مجددا در دادگاه حاضر شوند.
آقای لسانی در پی این مساله امروز دوشنبه 29 دی مجددا به بازپرسی مراجعه نمودند. رئیس شعبه در ابتدا با بیان اینکه مشکلی در وثیقه ی تودیعی آقای لسانی به وجود آمده است از ایشان خواست تا وثیقه ی جدیدی را فراهم سازند که این مشکل توسط آقای لسانی برطرف گردید.
در ادامه رئیس بازپرسی شعبه ی 5 اشاره کرده است که پرونده ی آقای لسانی توسط رئیس شعبه ی 1 دادگاه انقلاب به دلیل نقص در پرونده مجددا به بازپرسی ارجاع داده شده است. وی سپس با طرح سوالاتی جدید از آقای لسانی ایشان را تحت فشار روانی و بازجویی غیرقانونی قرار داده است.
قدیمی، رئیس شعبه، در خصوص سخنرانی آقای لسانی در قلعه ی بابک اتهاماتی غیرواقعی مطرح کرده و از آنها به عنوان تبلیغ علیه نظام یاد کرده است. آقای لسانی نیز تاکید کرده اند در مورد آن سخنرانی و موارد دیگر پرونده های جداگانه ای تشکیل و رای نیز صادر شده و پرونده مختومه شده است.
همچنین در خصوص اعتراضات اورموگولو و مقالات نوشته شده توسط آقای لسانی در این مورد(سرابی در کویر و...) نیز برخی سوالات طرح گردیده است.
گفتنی است آقای عباس لسانی در سالیان گذشته بارها و بارها توسط ماموران وزارت اطلاعات ایران بازداشت و مورد شکنجه و احکام سنگین حبس قرار گرفته اند.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn