هجوم ماموران اداره اطلاعات به خانه پدری و تهدید اعضای خانواده رسول رضوی

آذوح: ماموران اداره اطلاعات تبریز با هجوم به خانه پدری رسول رضوی به ارعاب و تهدید اعضای خانواده این فعال مدنی پرداختند. وی که از 13 آذر ماه بازداشت شده، تحت شکنجه شدید ماموران اداره اطلاعات تبریز قرار داشته است.
دوشنبه 30 دی ماه، ماموران اداره اطلاعات تبریز مقارن ساعت 12:30 ظهر، به خانه پدری رسول رضوی هجوم آورده و بدون ارائه مجوز قانونی، دو عدد کیس کامپیوتر موجود را با خود برده اند. همچنین ماموران اداره اطلاعات به تهدید و ارعاب اعضای خانواده و به خصوص برادر رسول رضوی پرداخته اند.
خانواده رسول رضوی تلاش فراوانی کرده اند تا با وی ملاقات داشته باشند که متاسفانه تلاش خانواده وی در دادگستری تبریز بی نتیجه مانده است.
پیشتر، خانواده این فعال برای اطلاع یافتن از سرنوشت وی در دیداری که با آقای محمد زاده بازپرس شعبه 20 دادگاه انقلاب تبریز داشتند با برخورد و سخنان اهانت آمیز و غیر انسانی ایشان روبرو شده بودند.
محمد زاده در جواب خانواده رسول رضوی گفته است که : ”هرکاری از دستتان بر می‌آید بکنید جواب نخواهم داد، اجازه دیدار نخواهیم داد. رسول رضوی همکاری نمی‌کند و به خاطر این هنوز ماندنی است.”
وی از زمان بازداشت تاکنون تنها یک بار توانسته با خانواده خود از طریق تلفن به مدت اندک در ارتباط باشد.
سلامت جسمانی این فعال مدنی آزربایجانی بر اثر چندین روز شکنجه شدید و مداوم چنان به خطر افتاده که ماموران امنیتی ناگزیر وی را به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل نموده اند. این امر روز سه شنبه 3 دی ماه مصادف با 24 دسامبر روی داده است. وی که به دلیل شدت شکنجه ها قادر به راه رفتن نبوده، با ویلچر به بهداری منتقل شده و آثار شکنجه نیز بر سر و صورت وی کاملا مشهود بوده است. همچنین این گزارش موثق حاکی است رسول رضوی دچار اختلال حواس بوده و در بهداری زندان تبریز این امر کاملا مشخص بوده است. وی یک روز بعد دوباره به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.
بر اساس گزارشات موثق پیشین، پاهای رسول رضوی بر اثر شکنجه ها به طور کامل بی حس شده و وی در اداره اطلاعات تبریز از ویلچر استفاده می کند. وی که از عینک استفاده می کند، در اثر ضربات شدید مشت و لگد بازجوهای اداره اطلاعات، شیشه عینکش شکسته و یکی از چشمانش به شدت آسیب دیده است. همچنین برپایه اخبار موثق شدت شکنجه ها طوری بوده که حتی یک دندان سالم نیز در دهان وی باقی نمانده و به علت کبودی و خونین بودن سر و صورتش قابل شناسایی نیز نبوده است. دلیل این همه شکنجه و فشار غیر انسانی اعتراف گیری اجباری و اقرار به برافراشتن بنر معروف “ South Azerbaijan is not Iran” در بازی سال گذشته تراختور-الجزیره امارات است.
لازم به ذکر است رسول رضوی پیشتر در 13 فروردین ماه سال نود به دلیل سخنرانی در تجمع اعتراضی میدان آزربایجان تبریز نسبت به خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. رسول رضوی روز یکشنبه 17 مهر ماه همان سال هنگام بازگشت از محل کار توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه بازداشت و سوم آبان ماه همان سال به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.  وی در نهایت پس از تحمل 16 روز حبس در این زندان به قرار وثیقه 300 میلیونی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد گشت. وی پس از بازداشت در 13 آذر ماه سال جاری تاکنون تحت شکنجه وحشیانه ماموران امنیتی ایران قرار داشته است.
سانا
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn