نامه سرگشاده جمعی از کارگران خیاو (مشگین شهر) خطاب به اداره تعاون ــ تصویر طومار

آذوح: جمعی از کارگران و اعضای تعاونی مسکن کارگران فعال مشگین شهر در نامه ای سرگشاده گلایه خود را نسبت به عملکرد اداره تعاون مشگین شهر ابراز داشتند.
در بخشی از این نامه با اشاره به کارشکنی ها و سنگ اندازی ها در حوزه مسکن کارگران آمده است: چرا باید علیرغم اینکه از شهریورماه سال ۹۱ واحدهای خود(۲۴۴ واحد) را بعنوان پیشروترین تعاونی در سطح استان در سایه لطف خداوندی، کارگزاران نظام و همت و همدلی تمامی اعضاء تحویل گرفته ایم ولی بدلیل به چه دلیل لیست اعضای تعاونی حدود ۶ ماه روی میز مدیریت جهت امضاء و ارجاع به اداره راه و شهرسازی بلاتکلیف ماند؟
امضادر ادامه این طومار آمده: حالا که بر حسب شنیده ها دوره بازپرداخت وام ۲۵ میلیونی از ۲۰ سال به ۱۰ سال کاهش یافته واین جزء ظلم و جفا در حق اعضاء نمی باشد، مدیریت محترم این حوزه چه جوابی با ادله قانونی خواهند داشت؟ که البته ما در این خصوص از وی به نهادهای قضایی شکایت خواهیم کرد.
در بخشی دیگری از این نوشته با اشاره به تلاش برخی برای تغییر هیت مدیره تعاونی کارگران فعال مشگین شهر آمده : سوال مهمتر اینست در صورتیکه تنها حدود ۴ الی ۵ ماه فرصت جهت معرفی اعضاء به بانک مسکن و صدور دفترچه تقسیط بندی وام ماخوذه وجود دارد و در صورت فرصت سوزی سود ۴% (درصد) دوران مشارکت بانک مسکن به ۱۸%(درصد) تبدیل خواهد شد، چرا باید اداره تعاون بجای تدبیر درست و حفظ منافع اکثریت اعضاء سعی در جابجایی هیئت مدیره و جایگزینی اقوام و دوستان خود بعنوان هیئت مدیره جدید را داشته باشد؟! الا طمع ورزیدن به قطعه زمین خریداری شده در مرکز شهر بنام شرکت و به نفع اعضاء توسط هیئت مدیره کنونی که الان ارزش میلیاردی پیدا کرده ست!
این طومار ضمن تشریح فعالیت های انجام گرفته در چند سال اخیر که بعنوان تعاونی نمونه در سطح استان معرفی شده آورده است: در سطح استان اردبیل کدام شرکت تعاونی مسکن مهر را سراغ دارید که اعضاء آن علاوه بر اتمام پروژه مسکن مهر بصورت کلید تحویل در حداقل زمان(۲سال) و با کمترین آورده(حدود ۱۲ میلیون) در ۴ طبقه و پیلوت با متراژ ۷۵ مترمربع مفید، صاحب یک قطعه زمین گرانبها در مرکز شهر با همان مبلغ آورده اعضاء، شده باشند؟! حدود ۱۰۰ میلیون تومان بعنوان سود بانکی از بابت سپرده گذاری آورده اعضاء در حساب شرکت تعاونی نزد بانکها عاید ما اعضای تعاونی شده ست. تنها تعاونی ست که به همت هیئت مدیره خود از وزیر راه و شهرسازی وقت، حدود ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به نفع اعضاء دریافت کرده ست، همچنین حدود ۱۷۰ نفر علاوه بر وام اعطایی دولت با معرفی شرکت تعاونی به بانکها وام ضروری ۳ الی ۱۰ میلیون تومانی اخذ نموده اند.
در بخش پایانی این طومار خظاب به استاندار اردبیل آمده است: با صدای رسا اعلام میداریم ما اعضای تعاونی مسکن کارگران از هیئت مدیره خود راضی بوده و هستیم و مصرانه از جنابعالی استدعا داریم دست خفت گیران و….را از شرکتهای تعاونی کوتاه کنید!
خیاونیوز
طومار ـ خیاو


Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn