نماینده ی مجلس ایران: آموزش به زبان مادری، غیرمنطقی و نامعقول است!!*****

آذوح: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با غیرکارشناسی خواندن طرح آموزش به زبان مادری در مدارس٬ گفت: طرح مذکور ناپخته٬ غیرکارشناسی و دور از منطق بوده و نمی‌تواند محل اعتنای بخش‌های آموزشی٬ دانشگاهی و نظام آموزشی کشور قرار گیرد!!
به گزارش آذوح زهره طبیب‌زاده‌نوری با انتقاد از مطرح شدن پیشنهاد آموزش به زبان مادری در مدارس گفت: این پیشنهاد علاوه بر اینکه بار مالی بسیاری را به کشور تحمیل می کند، منجر به از بین رفتن اتحاد می‌شود.
نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تحصیل و آموزش موضوعی نیست که بتوان آن را به زبان محلی درآورد.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اگر در بحث آموزش، نگاه یک جانبه و بر اساس گویش‌های محلی حاکم باشد هزینه‌های بسیاری چون تغییر کتب درسی٬ اصلاح شیوه برگزاری کنکور و غیره به کشور تحمیل می‌شود.
وی افزود: تنها زبان فارسی به عنوان زبان ملی کشور می‌تواند به اتحاد در تمامی زمینه‌ها منجر شود!
طبیب‌زاده‌نوری تصریح کرد: آموزش به زبان مادری در کشور به هیج وجه عملیاتی نیست بنابراین اگر دانش‌آموزی از ابتدای عمر با گویش خود آموزش ببیند در انتها محکوم به ماندن در منطقه خود و خدمت در آنجا خواهد بود.
وی با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی گویش یکسان در کل کشور با آموزش به زبان مادری دچار اختلال می‌شود٬ تصریح کرد: پیشنهاد طرح آموزش به زبان مادری غیرمنطقی و نامعقول است.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn