تهدید خانواده جواد فتحی از سوی ماموران امنیتی / ضرب و شتم سجاد ستاریان

آذوح: در روزهای گذشته ماموران امنیتی اداره اطلاعات شهرستان شبستر چندین بار با مراجعه به منزل پدری جواد فتحی خانواده این فعال آذربایجانی را تهدید و مورد آزار و اذیت قرار داده اند
به گزارش خبرنگار اویان نیوز، در روزهای ۵ ، ۶ و ۷ بهمن۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به منزل پدری جواد فتحی مادر سالخورده این فعال آذربایجانی را تهدید و مورد آزار و اذیت قرار داده و خواستار حضور این فعال آذربایجانی در اداره اطلاعات شهرستان شبستر شدند.
براساس این گزارش، ماموران امنیتی با الفاظ رکیک خانواده این فعال آذربایجانی را مورد خطاب قرار داده اند.
جواد فتحی روز ۱۳شهریور۹۰ همزمان با اعتراضات مردم آذربایجان به خشک شدن دریاچه اورمیه در روستای نادارلی (نظرلو) از سوی ماموران امنیتی  بازداشت شد.
وی پیشتر نیز روز ۱۳فروردین۸۹ در اطراف پل میانگذر شهید کلانتری دریاچه اورمیه به همراه ده ها تن دیگر از فعالان آذربایجانی دیگر در اعتراض به روند خشک شدن دریاچه اورمیه بازداشت شده بود.
پیش از این نیز ماموران امنیتی شهرستان شبستر حداقل دوبار سجاد ستاریان را به اداره اماکن این شهرستان احضار نمودند.
به گزارش خبرنگار اویان نیوز، ماموران امنیتی این فعال آذربایجانی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به اجبار تعهدنامه ای را به امضای وی رسانده اند.
وی روزهای ۲۸ و ۳۰ دی ماه با احضار ماموران امنیتی در اداره اماکن شهرستان شبستر حاضر گردید.
ماموران امنیتی در خصوص محل چاپ کارت های دعوت به زبان تورکی، جزئیات عروسی  و مهمانان دعوت شدهبه مراسم عروسی این شهروند آذربایجانی، وی را مورد بازجویی قرار داده اند.
گفته می شود حساسیت ماموران امنیتی بیشتر به دلیل چاپ شدن کارت های عروسی این شهروند آذربایجانی به زبان تورکی آذربایجانی بوده است.
روز ۲۴دی۹۲ به هنگام برگزاری مراسم عروسی این شهروند آذربایجانی ماموران اداره اماکن با مراجعه به محل مراسم خواستار توقف مراسم شده بودند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn