عبدالعزیز عظیمی قدیم از زندان مرکزی تبریز آزاد شد

آذوح: عبدالعزیز عظیمی قدیم که از چهارشنبه 27 شهریور سال جاری در حال گذراندان دوران حبس خود در زندان مرکزی تبریز بود، با اتمام دوران حبس، امروز آزاد شد. این فعال مدنی به دلیل اعتراض به سیاست خارجه رژیم اسلامی ایران مبنی بر حمایت های بی شائبه آن از اشغالگران ارمنستان، زمستان سال گذشته بازداشت شده بود.
چهارشنبه 9 بهمن ماه،عدالعزیز عظیمی قدیم فعال مدنی آذربایجان جنوبی بعد از اتمام دوران حبس خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد . روز چهارشنبه 27شهریور ماه، عبدالعزیز عظیمی قدیم برای گذراندن دوران حبس خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد. وی مقارن ساعت 18 همان روز طی تماس تلفنی با خانواده اش، انتقال خود به زندان مرکزی تبریز را تایید کرده بود. جمعی از فعالین مدنی نیز با حضور در منزل وی پیش از اعزام وی با زندان با این فعال مدنی دیدار کرده بودند.
لازم به ذکر است روز دوشنبه 10 تیرماه سال جاری جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالعزیزعظیمی قدیم  در دادگاه ویژه روحانیت تبریز برگزار و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و شرکت در تجمعات غیر قانونی به 7 ماه و 1 روز حبس تعزیری محکوم گردیده بود. این فعال مدنی پیشتر بارها به دلیل فعالیت های مدنی در راستای احقاق حقوق ملی ملت آذربایجان جنوبی بازداشت و روانه زندان شده است.
سانا
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn