علی هدایتی به زندان منتقل شد

آذوح: علی هدایتی فعال مدنی ساکن تیکان تپه (تیکاب) که در دادگاه انقلاب مهاباد به 5 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با معرفی خود به دایره اجرای احکام دادگستری مهاباد به زندان منتقل شد.
به گزارش گوناز تی وی، در روزهای اخیر حکم جلب وی به محل کار این فعال مدنی ارسال شده بود. علی هدایتی ظهر امروز یکشنبه 13 بهمن ماه با معرفی خود به دایره اجرای احکام دادگستری مهاباد روانه زندان شد.
حدود دو ماه پیش  احکام صادره برای رامین رضایی؛یدالله دشتی و علی هدایتی از فعالین مدنی آذربایجان که هر کدام به ترتیب به 91 روز؛ شش ماه و پنج ماه حبس تعزیزی محکوم شده بودند تایید شد و این سه فعال آذربایجانی قرار بود در 28 آذر ماه به زندان منتقل شوند.
علی هدایتی به همراه رامین رضایی و یدالله دشتی، دوازدهم مرداد ماه سال جاری در دادگاه انقلاب مهاباد(آذربایجان غربی) و به ریاست احمد جوادی کیا، محاکمه شده و خانم فاطمه ستاری از هر سه متهم دفاع کرده بود و طبق کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تکاب، یدالله دشتی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و عضویت در گروهایی که قصد شان برهم زدن امنیت کشور است و علی هدایتی و رامین رضایی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، متهم شده بودند.
مبنای صدور این احکام از سوی جوادی کیا انجام فعالیت تبلیغی به نفع گروه تجزیه طلب حرکت ملی آذربایجان و پانترکیسم! (پانترکیست) و محتوای پیام های کوتاه ارسال شده توسط متهمین به شرح مندرج در گزارش اداره ی اطلاعات که بیانگر تعصبات قومی و تفکرات ناسیونالیستی (آنها) است و اسناد طبقه بندی شده ی موجود در اداره ی اطلاعات عنوان شده است.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn