نماینده مجلس خواستار استفاده از تصاویر اماکن و شخصیت های آذربایجان در اسکناس ها شد

آذوح: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده دولت و بانک مرکزی از تصاویر اماکن باستانی و شخصیت های سیاسی و فرهنگی آذربایجان در اسکناس ها شد.
به گزارش ایرنا، میرهادی قره سید رومیانی ˈ  با بیان اینکه در این زمینه نامه ای به رییس جمهوری ارسال کرده است، گفت: در زمان حاضر اگر بنا به دلایلی رغبت زیادی به چاپ تصاویر اشخاص بر روی اسکناس وجود ندارد، اما این رغبت در مورد تصاویر مربوط نماد شهرهای مختلف به وضوح دیده می شود.
وی اضافه کرد: شاید به جرات بتوان ادعا کرد که شهر تبریز در این مورد بسیار مهجور واقع شده است.
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بر چاپ انواع تمبر، اوراق و اسناد رسمی اظهار کرد: آیا جای مسجد کبود، مقبره الشعرای، عمارت زیبای ائل گلی و یا ساختمان چشم نواز و تاریخی شهرداری تبریز به عنوان اولین بلدیه تاریخ ایران بر روی اسکناس های کشور خالی نیست؟ آیا فیروزه جهان اسلام و اولین پایتخت جهان تشیع در این زمینه جایگاه واقعی خود را دارد؟
قره سید رومیانی با بیان اینکه می توان با رعایت عدالت توزیعی در این زمینه به وحدت و انسجام ملی این سرزمین کمک کرد، گفت: هیچ کس نمی تواند منکر نقش بی بدیل آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی شود، شهری که مردانی چون علامه امینی، طباطبایی و جعفری را در دامان خود پرورانده و ستارخان، باقرخان و شیخ محمد خیابانی ها را تقدیم راه آزادی و اسلام کرده است.
وی ادامه داد: این شهر کهن و تاریخ ساز ایران اسلامی چه سهمی در طرح های منقوش بر روی اسکناس های رایج ایران دارد؟
این نماینده مجلس نهم افزود: در حالی که طرح های مختلفی همچون کوه دماوند به عنوان نماد شهر تهران بر روی اسکناس های 10 هزار ریالی، میدان امام خمینی (ره) اصفهان بر روی اسکناس های 20 هزار ریالی و اخیرا هم تصویر زیبایی از سعدیه شیراز بر روی اسکناس های یکصد هزار ریالی منقوش شده است، چرا نباید از تبریز طرحی در اسکناس ها وجود نداشته باشد.
قره سید رومیانی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس این مهم را به عنوان یکی از مطالبات به حق ملت شهید پرور این خطه از ایران اسلامی مطرح و امیدوارم مورد توجه رییس جمهوری و همکارانشان در نهادهای تصمیم گیر قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه معمول شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn