انتقاد تند روحانی از رفتارهای جناحی و منتقدان توافق هسته‌ای

آذوح: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ضمن انتقاد شدید از رفتارهای جناحی، منتقدان توافق هسته‌ای را “عده‌ای بی‌سواد” خواند و از دانشگاهیان خواست در این مورد اظهار نظر کنند.
به گزارش منابع خبری ایران، حسن روحانی صبح امروز، سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، به‌شدت از برخوردهای جناحی انتقاد کرد و با بیان این‌که “یک عده شدند متولی همه چیز و در مورد همه شک و تردید دارند”، افزود: “شما چه کاره هستید که خود را متولی همه چیز می‌دانید؟
روحانی بدون اشاره به نام افراد و جناح‌ها، گفت: “چقدر ما آدم بیکار در کشور داریم که دنبال یک نقطه ضعف می‌گردد و آن را می‌گذارد زیر ذره‌بین و بزرگش می‌کند… دست بردارید از این کارها، ول کنید این کارها را، آن‌قدر این جناح و آن جناح نکنید، آن‌قدر جناح چپ و راست نکنید قدری هم به فکر مردم و کشورمان و آینده کشورمان باشید.”
رئیس‌جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که “دانشگاه خاموش است” گفت: “دوست ندارم گله کنم اما باید بگویم خودتان باید نقد کنید چرا دانشگاه خاموش است، چرا استاد خاموش است؟ از چه می‌ترسید؟
حسن روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر ایران و کشورهای قدرتمند جهان گفت: “چرا وقتی یک کار بین‌المللی می‌شود استاد به من نامه خصوصی می‌نویسد چرا حرف نمی‌زنید؟ ژنو اولین راهگشا برای دانشگاه‌ها و پول دانشجویان بود. فقط یک عده که از یک جا تغذیه می‌شدند چیزی گفتند اما چرا باید یک عده بی‌سواد صحبت کنند؟ چرا استادان صحبت نمی‌کنند؟
به‌گفته رئیس‌جمهور ایران کسانی که در مذاکرات هسته‌ای شرکت کردند و تصمیم گرفتند، “دانشگاهی” بودند و اکنون دانشگاهیان در این‌باره سخنی نمی‌گویند.
وی همچنین خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تأکید کرد که محاسبه‌گری را کنار بگذارند و تأکید کرد که “دانشگاه باید دانش‌گاه باشد نه دانش‌کاه.
در پی توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۱+۵، برخی از جناح‌های اصولگرایان و به‌ویژه گروه زیادی از نمایندگان مجلس بارها با این توافقنامه مخالفت کرده‌اند.
در آغاز بهمن‌ماه جاری ۱۵۰ تن از نمایندگان مجلس ایران نامه‌ای درباره توافق هسته‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشتند و از وی خواستند تا جزئیات توافق ژنو برای آن‌ها محرمانه نباشد و در جریان این توافق قرار بگیرند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn