هشدار «بسیج دانشجویی» به وزارت علوم

آذوح: همزمان با برکناری فرهاد رهبر از ریاست روزنامه جوان، روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، از هشدار ۶۰۰ مسئول بسیج دانشجویی به وزارت علوم و دولت حسن روحانی خبر داده‌است.
به نوشته این روزنامه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای نسبت آنچه «حاشیه‌سازی‌های وزارت علوم از جمله انتصاب افراد نزدیک به فتنه در دانشگاه‌ها، بازگشت اساتید سکولار و دانشجویان ستاره‌دار، و مجوز تاسیس تشکل‌های افراطی» خوانده‌اند، هشدار دادند.
این بیانیه پس از برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران و در پایان «نشست دو روزه مسئولان بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه» صادر شده‌است و در آن مسئولان بسیج دانشجویی، بازوی شبه نظامی سپاه پاسداران در دانشگاه‌های ایران، ضمن حمله به رضا فرجی دانا، وزیر علوم دولت حسن روحانی را به «حاشیه‌سازی‌های فراوان در عملکرد چندماهه‌اش» متهم کرده‌اند.
مسئولان بسیج دانشجویی همچنین از «اعزام هیئت‌های سه نفره از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها» برای بررسی وضعیت دانشگاه به عنوان «تسویه حساب سیاسی» یاد کرده‌اند و  به صراحت مخالفت خود با «بازگشت اساتید سکولار و دانشجویان ستاره‌دار» و فعال شدن تشکل‌های دانشجویی غیرهمسو با اصولگرایان را اعلام کرده‌اند.
به نوشته روزنامه جوان در بیانیه مسئولان بسیج دانشجویی با تاکید براینکه «دولت یازدهم و وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر برنامه‌های خود را برای تحقق دانشگاه اسلامی اعلام کند»، تاکید شده‌است که «استاد یا رئیس دانشگاهی که اعتقادی به اسلامی‌سازی دانشگاه ندارد، نمی‌تواند گامی در جهت تحقق و تولید علوم انسانی اسلامی بردارد
بسیج دانشجویی همچنین  با ابراز تردید درباره توافق هسته‌ای و ادامه مذاکرات هسته‌ای، دولت حسن روحانی را به خاطر آنچه «استفاده از افرادی منتسب به جریان فتنه یا حامیان ایشان در مدیریت‌های میانی کشور از جمله استانداران و معاونین و مدیران کل وزارتخانه‌ها» خوانده، مورد انتقاد قرار داده‌است.
اخراج استادان دانشگاه و همچنین «ستاره‌دار کردن و محروم کردن دانشجویان از تحصیل در دولت محمود احمدی‌نژاد و دوره‌های وزارت محمدمهدی زاهدی و کامران دانشجو ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت اما در آن زمان اصولگرایان و مقام‌های دولت پیشین چنین اقداماتی را انکار می‌کردند.
با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و بازگشت شماری از استادان و دانشجویان اخراج شده در دوره سرپرستی جعفر توفیقی و وزارت رضا فرجی دانا اما شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس و اکنون بسیج دانشجویی نه تنها چنین اقدامات در دولت پیشین را تائید می‌کنند، بلکه به صراحت با تحصیل دانشجویان ستاره‌دار و بازگشت استادانی به اتهام سکولار بودن از دانشگاه اخراج شده بودند، مخالفت می‌کنند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn