بازداشت ۲۰ تن از جوانان عرب ایرانی در اهواز

آذوح: فعالان حقوق بشر در اهواز، روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ از یورش نیروهای امنیتی ایران به خانه ای در کوی علوی اهواز و بازداشت بیش از ۲۰ نفر از جوانان عرب ایرانی خبر دادند.
بنا به این گزارش نیروهای امنیتی ایران در ساعت ۱۰ سه شنبه شب، با محاصره منزلی واقع در خیابان ۲۰ متری مدرس کوی علوی همه افرادی که در آن منزل تجمع کرده بودند را بازداشت کردند.
گفته می شود که بازداشت شدگان از جوانان عرب اهوازی هستند که به منظور تدریس زبان عربی و تلاوت قرآن در آنجا تجمع شده بودند.
فعالان حقوق بشر توانسته اند نام سیزده نفر از آنان را ارسال نمایند. منطقه خشایار العزیزیه شهر اهواز جاسم کروشات ۲۵ سال ، جاسم تویرات فرزند اسماعیل، عباس عبیات ،حسن عبیات ، احمد عبیات. و در کوی علوی سیدناصرموسوی فرزند سیدعبدالواحد ۲۵ ساله، جعفر سواری، سیدموسى موسوی ۳۰ سیدعباس موسوی، سیدرضا موسوی فرزند سیدمالح ۳۰ سال، حیدر سواری فرزند جلیل ۲۲ ساله – دانشجو ، سیدمهدی موسوی فرزند سیدنور، باسم سواری فرزند مهدی ۲۲ ساله.
کریم دحیمی فعال حقوق بشر در تماس با العربیه گفت: “بازداشت های بی رویه و غیر قانونی جوانان عرب در اهواز هرسال قبل از فرارسیدن سالروز انتفاضه ۱۵ آوریل ۲۰۰۵، به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم عرب و به هدف پیشگیری از برگزاری هر نوع مراسمی به همین مناسبت، توسط دستگاههای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی صورت می گیرد.
فعالان سیاسی اقلیت های قومی و مذهبی و دینی معتقدند که جمهوری اسلامی ایران این اقلیتها را در زمینه دسترسی به امکانات آموزشی، اشتغال، مسکن، مشارکت سیاسی و حقوق فرهنگی هدف تبعیض قرار داده است. اما جمهوری اسلامی همواره این اتهامات را رد می کند و می گوید هیچ تبعیضی میان شهروندان ایرانی قائل نیست.
العربیه
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn