اسراییل از توقیف کشتی حامل "سلاحهای ایرانی" خبر داد

آذوح: ارتش اسراییل روز چهارشنبه 5 مارس 2014 اعلام کرد یک کشتی، که عازم غزه بوده و "سلاحهای پیشرفته" ایرانی حمل می کرد را توقیف نموده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از یک بیانیه ارتش اسراییل، این کشتی در بین اریتره و سودان در دریای سرخ توقیف شده است.
در این بیانیه آمده است: "صبح چهارشنبه ارتش اسراییل جلوی قاچاق یک محموله سلاحهای پیشرفته ایرانی را، که قرار بود برای سازمانهای تروریستی در نوار غزه ارسال شود، گرفت."
خبرگزاری فرانسه نوشت که این سلاحها ساخت سوریه هستند، و ابتدا زمینی به ایران حمل شده و سپس با کشتی برای غزه ارسال شده اند.
سرگرد پیتر لرنر به این خبرگزاری گفت: "در یک عملیات پیچیده و مخفی دریایی، در ساعات اولیه بامداد، نیروی دریایی ارتش اسراییل این کشتی را، که حامل سلاحهای پیشرفته ایرانی بود، در آبهای بین المللی میان اریتره و سودان توقیف کرد.
لرنر گفت: "دهها موشک زمین به زمین ام302 ساخت سوریه در این کشتی پیدا شده است"، و اضافه نمود که خدمه این کشتی که "کلوس-سی" نام دارد، "کاملا همکاری" کرده اند.
صبح چهارشنبه نیز اسراییل ادعا کرد که دو جنگجوی حزب الله، که قصد داشتند در منطقه مرزی سوریه و اسرائیل بمب کار بگذارند، را به قتل رساندند.
ایران هم اکنون در حال گفتگو با قدرتهای غربی بر سر برنامه اتمی خود است، و اسراییل تاکید دارد که تحریمهای بین المللی علیه تهران بجای آنکه لغو شود باید ادامه یابد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn