“بازداشت چند صد نفر در تجمع دراویش گنابادی”

آذوح: به دنبال تجمع دروایش گنابادی و خانواده‌های زندانیان آنها در مقابل  دادستانی تهران، امروز ۱۷ اسفند، نیروهای امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از این تجمع اقدام به بازداشت و ضرب و شتم صدها معترض کردند.
سایت مجذوبان نور گزارش کرده به دنبال تجمع اعتراضی امروز در مقابل دادستانی صدها تن از دراویش بازداشت شده‌اند.
به گزارش سایت مجذوبان نور در این تجمع بیش از ۸۰ نفر از زنان حاضر در محل توسط نیروهای امنیتی بازداشت  و به بخش اداری پلیس هفتم امنیت منتقل شده‌اند. نیروهای امنیتی مستقر در اطراف دادستانی تهران همچنین صدها نفر از مردان را نیز بازداشت کرده بودند. مجذوبان نور اسامی ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان را نیز منتشر کرده است.
سایت مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی است و به اخبار و اطلاعات مربوط به این دروایش می‌پردازد.
شب گذشته دراویش گنابادی اعلام کردند برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان قضایی قصد دارند گردهمایی مسالمت‌آمیز را مقابل دادستانی تهران برگزار کنند. پیش از این در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی‌شهر، نظام شیراز و بندرعباس، بیش از دو هزار نفر از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند. این عده کمپینی برای اعلام همبستگی دراویش گنابادی سراسر ایران با دراویش زندانی تشکیل داده‌‌اند.
اعتصاب غذای درویشان زندانی از صبح روز یکشنبه ۱۱ اسفند در واکنش به وضعیت زندانیان  بیمار بند ۳۵۰ زندان اوین آغاز شده است.
سایت مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی اعلام کرده که نسرین ستوده، از فعالان حقوق بشر در ایران نیز در این تجمع مورد حمله نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته است. همچنین مجذوبان نور گزارش داده گوهر عشقی مادر ستار بهشتی وبلاگ نویس مقتول، معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی وکیل زندانی و نرگس محمدی فعال سیاسی به جمع معترضان پیوستند.
پیش از این احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، در گزارش خود از تبعیض و فشار حکومت بر دراویش گنابادی گفته بود.
دستگاه امنیتی و نهادهای قضایی در سال‌های گذشته تعداد زیادی از دراویش گنابادی و وکلای مدافع آن‌ها را بازداشت، محاکمه و زندانی کرده است. دست‌کم ۱۳ درویش در زندان‌های مختلف کشور با اتهام‌هایی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی زندانی هستند. به‌تازگی ۹ تن از وکلای دراویش زندانی در نامه‌ای به حسن روحانی خواهان رسیدگی به وضعیت دراویش گنابادی در زندان شده‌اند.
فعالان حقوق دراویش گنابادی می‌گویند برخورد با اعضای این اقلیت مذهبی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب طرحی به نام “طرح برخورد با عرفان‌های کاذب” شروع شد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn