مجلس ایران در ۶ ماه بیش از ۲ هزار تذکر به دولت روحانی داده است

آذوح: حسین مظفر، معاون نظارت مجلس ایران با تاکید بر "رشد بسیار زیاد" تعداد تذکرهای نمایندگان به دولت حسن روحانی در مقایسه با دولت محمود احمدی نژاد، گفت که در سه ماه منتهی به ششم اسفندماه حدود ۱۲۱۳ تذکر به وزیران، رئیس جمهوری و دولت یازدهم داده شده است.
آقای مظفر سه ماه پیش هم از ۱۴۲۹ تذکر نمایندگان به دولت در سه ماه منتهی به ششم آذر ماه خبر داده بود. به این ترتیب، تعداد تذکرهای داده شده به رئیس جمهور و اعضای کابینه در شش ماه اول عمر دولت حسن روحانی به ۲۶۴۲ مورد می رسد.
معاون نظارت مجلس در اظهارات امروز یکشنبه ۱۸ اسفند (۹ مارس) خود خبر داده که در سه ماه منتهی به ششم اسفند، نمایندگان همچنین ۱۹۱ سوال از اعضای دولت را تقدیم هیات رئیسه کرده اند و به این ترتیب، تعداد کل سوالات مجلس نهم از دولت آقای روحانی به ۴۶۷ مورد رسیده است.
حسین مظفر، در آذر ماه گذشته گفته بود که تعداد سوالات نمایندگان مجلس از دولت یازدهم در سه ماه اول عمر این دولت، در مقایسه با زمان دولت محمود احمدی نژاد پنج برابر افزایش یافته است.
وی البته مشخص نکرده بود که این میزان افزایش، در مقایسه با دوره زمانی مشابه در دولت قبلی بوده یا میانگین کلی عمر دولت آقای احمدی نژاد.
    "معاون نظارت مجلس، در آذر ماه گذشته گفته بود که تعداد سوالات نمایندگان مجلس از دولت حسن روحانی در سه ماه اول عمر این دولت، در مقایسه با زمان دولت محمود احمدی نژاد پنج برابر افزایش یافته است"
در دی ماه گذشته، حسن روحانی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: "سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضا برخی از تقاضاها و درخواست‌ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال عدم برآورده کردن آن نباید تهدید شود."
در پی این دیدار، جبار کوچکی نژاد، از نمایندگان شهر رشت، از آقای روحانی نقل کرد که گاهی جلسات پرسش و پاسخ نمایندگان با وزرا تا چهار ساعت طول کشیده و توام با "برخوردهای تند نمایندگان با وزرا" بوده است.
به نوشته رسانه های ایران، بیشترین تعداد از سوال ها و تذکرات مرتبط با دولت یازدهم، از سوی نمایندگان عضو "جبهه پایداری" مطرح شده است.
اعضای این تشکل سیاسی، در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۹۲ از سعید جلیلی رقیب حسن روحانی حمایت کردند و منتقد سرسخت دولت وی هستند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn