تجمع اعتراضی و اقامه نماز در برابر سفارت اتریش

آذوح: گروهی از دانشجویان “انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌ تهران” با تجمع و خواندن نماز در برابر سفارت اتریش به ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با “فتنه‌گران” اعتراض کردند.
عصر روز چهارشنبه ۲۱ اسفند، شماری از “دانشجویان دانشگاه‌های تهران” در برابر سفارت اتریش جمع شدند و شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر فتنه‌گر” سر دادند. از تصاویر خبرگزاری‌های “فارس” و “تسنیم” از این تجمع، چنین بر می‌آید که تعداد این دانشجویان بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بوده است.
این دانشجویان روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند، خبر تجمع خود را با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرده بودند. علی عبدی، دبیر “انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران” فراخوانی به همه تشکل‌های دانشجویی کشور داده و از آنها خواسته بود روز چهارشنبه با تجمع در برابر سفارت اتریش و با خواندن نماز ظهر و عصر، به دیدار کاترین اشتون با “فتنه‌گران” اعتراض کنند.
علی عبدی به خبرگزاری فارس گفته بود: «رفتارهای اخیر هیئت پارلمانی اروپا، گستاخی‌های وندی شرمن، جای‌کری و اوباما و دیدار اخیر اشتون با فتنه‌گران نماد بارز نقض حاکمیت ملی و استقلال جمهوری اسلامی است
سفارت اتریش
پس از انتشار این فراخوان، سفارت اتریش در وبسایت خود اعلام کرد که روز چهارشنبه ۲۱ اسفند بسته خواهد بود. در سایت سفارت اتریش یادآوری شده بود که برای وقت‌های ملاقات و قرارهای درخواست ویزا که کنسل شده‌اند، زمان دیگری درنظر گرفته می‌شود.
خبرگزاری فارس در روز سه‌شنبه خبری پیشاپیش در باره این تجمع منتشر کرد و تیتر زد: «به اشتون می‌فهمانیم اینجا اوکراین نیست
خبرگزاری تسنیم، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند از ارسال فیلمی با نام “صبحانه با طعم مرگ” به سفارت اتریش نیز خبر داده بود. به نوشته “تسنیم”، این فیلم از طرف دبیرخانه جشنواره فیلم عمار و در باره “شهدای ترور” ساخته شده و یک نسخه دیگر از آن به سفارت یونان ارسال شده است. سفارت یونان در ماه دسامبر محل دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی بود.
روز چهارشنبه، رئیس قوه قضاییه ایران نیز به دیدار کاترین اشتون و فعالان زن در سفارت اتریش واکنش نشان داد. خبرگزاری فارس به نقل از صادق لاریجانی نوشت: «در کجای دنیا اجازه می‌دهند یک خارجی بیاید و هر جا دلش خواست برود و با هر کسی دیدار کند؛ مگر کشور در و پیکر ندارد؟»
پیش‌‌تر و صبح این روز، مهدی کوچک زاده نماینده تهران در مجلس از کاترین اشتون به عنوان “عجوزه” نام برده بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn