رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تائید کرد: مصطفی احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای نبود

آذوح: فریدون عباسی٬ رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تائید این موضوع که مصطفی احمدی‌روشن٬ دانشمند هسته‌ای نبود٬ درباره برخی ابهام‌ها در ترور دانشمندان هسته‌ای و عملکرد دولت روحانی مطالبی بیان کرده است.
آقای عباسی در گفتگویی که با شماره نخست نشریه نوپای «رمز عبور» داشته٬ احمدی‌روشن را معاون بازرگانی شرکت «کالا الکترونیک» معرفی کرده است.
به گفته وی٬ این شرکت مسئولیت اداره سایت «نطنز» را بر عهده دارد و احمدی‌روشن نیز در قسمت «خاصی» از سازمان انرژی اتمی قرار گرفته بود و «در تأمین کالاهای تخصصی {اتمی} مشارکت» داشت.
عباسی اظهار کرده که مصطفی احمدی‌روشن در کار تامین «تجهیزات» نیروگاه نظنز بود و اگر «می‌توانست مایحتاج سایر قسمت‌ها را هم مهیا می‌کرد
مقام‌های جمهوری اسلامی و خانواده مصطفی احمدی‌روشن پس از ترور وی مدعی هستند که او «دانشمند هسته‌ای» بوده است.
پدر احمدی‌روشن پس از مرگ فرزندش در بسیاری از مجامع و گردهمایی‌ها از وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای نام برده و تعابیر و تعاریف عجیب و غریبی از فرزندش ارائه می‌کند.
مصطفی احمدی روشن٬ معاون بازرگانی تاسیسات هسته‌ای نطنز بود که روز چهارشنبه (۲۱ دی) سال ۱۳۹۰ در جریان یک عملیات تروریستی در تهران کشته شد.
مسعود علیمحمدی٬ مجید شهریاری و داریوش رضایی‌نژاد سه دانشمند هسته‌ای ایران هستند که در سال‌های اخیر در تهران ترور شده‌اند.
پرونده این ترور‌ها در نهاد‌های اطلاعاتی و قضائی همچنان در دست پیگیری است و این نهاد‌ها تاکنون نتوانسته‌اند اسناد و مدارکی در اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن اسرائیل در این ترور‌ها ارائه کنند.
فریدون عباسی در بخش دیگری از این گفتگو به برخی پرسش‌ها درباره اینکه این ترور‌ها «کور» بوده٬ پاسخ‌‌های مبهمی داده است.
عباسی حتی حاضر نشده به این پرسش که آیا علت ترور وی مسعود علی‌محمدی به خاطر رای آن‌ها در سال ۱۳۸۸ به میرحسین موسوی بوده٬ پاسخ روشنی بدهد.
وی همچنین با انتقاد از سیاست هسته‌ای دولت روحانی گفته «تنها سه روز بعد از مستقر شدن دولت جدید از داخل به غرب سیگنال دادند که می‌توانید روی تعطیلی رآکتور اراک مانور دهید
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزوده «اکنون مسئولان طرح‌هایی را بیان می‌کنند که ترجمه نسخه‌های غربی برای رآکتور اراک بوده است.»
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn