افزایش ۳۰ درصدی قیمت بنزین در ایران در ماه فروردین

آذوح: علی محمد احمدی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ایران از افزایش قیمت بنزین در ماه فروردین، ماه جاری شمسی خبر داده و گفته به احتمال بسیار زیاد میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی بیش از ۳۰ درصد نخواهد بود.
احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با سایت “خانه ملت” همچنین به احتمال تک‌نرخی شدن قیمت بنزین پس از افزایش قیمت اشاره کرده است: «در این صورت نرخ بنزین آزاد که در حال حاضر ۷۰۰ تومان است با احتساب ۳۰ درصد افزایش، حدود ۱۰۰۰ تومان تعیین می‌شود
این در حالی است که مجتبی شفیعی، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ به خبرگزاری مهر گفته بود که گرانی بنزین تا پایان فروردین به تعویق افتاده است.
قانون بودجه ۹۳ مصوب مجلس به دولت اختیار داده تا حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل “هدفمندی یارانه‌ها” درآمد کسب کند که تحقق این میزان درآمد مستلزم افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.
دولت افزایش قیمت این حامل‌ها را آغاز کرده به طوری که از آغاز سال ۱۳۹۳ بهای گاز مصرف‌کنندگان خانگی با ۲۰ درصد و بهای گاز مشتریان عمومی (دولتی، کسب و خدمات) با ۳۰ درصد افزایش محاسبه خواهد شد.
پیش از این حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال شمسی۹۳ توسط مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی خبر داده بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn