موحدی کرمانی: اروپایی‌ها بی‌حیایی را به حد اعلا رسانده‌اند

آذوح: خطیب نماز جمعه تهران، اروپایی‌ها را «نوکر آمریکا» خواند و گفت در «کمال پررویی» می‌‌خواهند احمد شهید به ایران بیاید و «فتنه» کند.
کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا خواستار آزادی زندانیان سیاسی و سفر احمد شهید به تهران شده است
آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه تهران، در روز ۱۵ فروردین با اشاره به قطعنامه اخیر کمیته روابط عمومی پارلمان اتحادیه اروپا گفت: «مردم ایران اجازه تاسیس لانه جاسوسی جدید را نمی‌دهند
موحدی کرمانی تاکید کرد که باید به اروپایی‌ها تسلیت بگوییم، زیرا مشخص می‌شود که «نوکر آمریکایی‌ها» هستند. او گفت: «خیلی شرم‌آور است، یعنی بی‌حیایی و بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده‌اند. چه توقعات عجیبی! چه ادعای عجیبی! در ایران حقوق بشر مراعات نمی شود؟»
او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که خواست اتحادیه اروپا برای سفر احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به تهران «کمال پررویی» است: «رسما می‌خواهند بگویند که می‌خواهیم فتنه کنیم. با کمال پروریی می‌گویند احمد شهید، عنصر استکبار وارد ایران شود و فتنه کند. می‌گویند دفتر اتحادیه اروپا در تهران تاسیس شود، همانگونه که جاسوسخانه آمریکا تعطیل شد، پند بگیرند دیگر مردم اجازه نمی‌دهند جاسوسخانه دیگری در ایران تاسیس شود
موحدی کرمانی در ادامه حمله به اتحادیه اروپا عنوان کرد “توقع دارند فتنه‌گران آزاد شوند، این‌ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نگذاشتند.”
پیش‌نویس قطعنامه کمیته روابط خارجی پارلمان اتحادیه اروپا از جمله خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات ۱۳۸۸ و امکان سفر بدون قید و شرط احمد شهید به ایران شده است.
پیش‌تر، منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به این خواست گفته بود: «اگر قرار باشد سران فتنه محاکمه شوند، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه می‌شوند و اگر هم بی‌گناه شناخته شوند، باز هم به توصیه اروپایی‌ها آزاد نخواهند شد
حقیقت‌پور در پاسخ به مطالبه اتحادیه اروپا برای گشایش دفتری در تهران افزوده بود «اشتون پشت گوشش را ببیند که به ایران بازگردد.»
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn