چهارمین ایرانی متهم به ربودن عباس یزدی در دبی بازداشت شد

آذوح: یک مقام مطلع روز یکشنبه 5 آوریل به رویترز گفت یکی ایرانی متهم به دست داشتن در ربودن عباس یزدی، بارزگان بریتانیایی-ایرانی در دبی در تایلند دستگیر و به کشور امارات متحده عربی تحویل شده است.
این منبع مطلع گفت علی رحمت اسدی، به اتهام ربودن عباس یزدی، در امارات محاکمه خواهد شد. آتنا یزدی، همسر عباس، قبلا به رسانه های امارات گفته بود از آن بیم دارد که ربایندگان شوهرش او را به ایران برده باشند. یزدی در ماه ژوئن گذشته در دبی ناپدید شد و ایران هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن او را تکذیب می کند.
به نوشته رسانه های ایران، علی رحمت اسدی، 32 ساله، عضو تیم ملی پینت بال ایران است که در تاریخ 26 مارس برای شرکت در بازیهای آسیایی راهی کشور تایلند شده بود. او توسط "نیروهای امنیتی تایلند" دستگیر شده و سپس به پلیس دبی در کشور امارات تحویل داده شده است.
به گزارش وبسایت پاتایا دیلی نیوز تایلند و به نقل از منابع امنیتی تایلندی، اسدی یک تروریست بین المللی بوده که یک بازرگان را در دبی به قتل رسانده و از سوی پلیس این شهر تحت تعقیب بوده است.
مقامات اماراتی پیش از این گفته بودند که در ماه ژانویه سه ایرانی را به اتهام مشارکت در ربودن یزدی دستگیر کرده بود. یزدی در شهر دبی صاحب یک شرکت تجاری بود.
این مقام روز یکشنبه به رویترز گفت که اسدی از سوی پلیس بین الملل و به درخواست دبی تحت تعقیب بوده و چهارمین عضو اصلی گروه ربایندگان یزدی بوده است. او گفت که دستگیری اسدی به اطلاع کشورهای ایران و بریتانیا رسیده و مشاوره های کنسولی و دیپلماتیک انجام شده است.
وزارت خارجه بریتانیا در ماه اوت اعلام کرد که پرونده یزدی را با دولتهای امارات و ایران پیگیری می کند. یزدی در زمان ربوده شدن 44 سال داشت.
رسانه های امارات به نقل از همسر عباس یزدی اعلام کرده بودند که او از دوستان نزدیک مهدی هاشمی پسر آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین ایران بوده است.
رسانه های بریتانیایی هم گزارش داده بودند که یزدی در زمان ربوده شدن، قصد داشته از طریق ارتباط ویدیویی در دادگاه حکمیت بین المللی لاهه و در مورد پرونده مورد مناقشه شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران شهادت بدهد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn