اهانت روزنامه ابتکار به ملت عرب الاحواز

آذوح: روزنامه ابتکار در مطلبی که روز شنبه ۱۲ ماه آوریل جاری، با عنوان “آداب و رسوم عربهای مقیم خوزستان” منتشر کرده، بار دیگر اهانت بزرگی را به ملت عرب الاحواز روا داشت. این اقدام روزنامه ابتکار در “مقیم” خواندن عربها که ساکنان اصلی اقلیم عربی احواز  بوده و هستند، در حالی صورت می گیرد که مسئولان استانی در برنامه ای از پیش طراحی شده سعی در جازدن “هویت لری” برای اقلیم عربی احواز دارند.
رسانه های مرکزگرا در داخل و خارج همواره سعی داشته اند تا با پوشش خبری گسترده اقدامات اهانت آمیز و غرض ورزانه نژادگرایان سعی در ارائه تعریفی از ملت عرب به عنوان مقیم، مهاجر، اقلیت و…. هستند.
اقدام روزنامه ابتکار یادآور اهانت روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۶۴ شمسی است که با “کولی” خواندن ملت عرب الاحواز اهانتی بزرگ را به این ملت تحت ستم مرکزگراهای ایرانی روا داشت.
در سالهای اخیر و همراه با افزایش میزان مهاجرت برنامه ریزی شده غیر عربها و به ویژه لرها به اقلیم احواز مسئولان استانی سعی داشته اند تا هویت مهاجران از مناطق پشتکوه را به عنوان هویت غالب این اقلیم جا بزنند.
سیاست های دولتی همواره با پشتوانه رسانه ها در راستای تغییر بافت جمعیتی اقلیم احواز مهندسی شده است.
پیش از این نیز در ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ با انتشار سند پاکسازی نژادی موسوم به نامه ابطحی، قیامی بزرگ را منجر شد که به انتفاضه ۱۵ آوریل معروف گردید.
عملکرد اخیر روزنامه ابتکار در سالیاد انتفاضه آوریل ۲۰۰۵ و آمادگی عربهای احواز برای برپایی تظاهراتی در محکومیت سیاست پاکسازی نژادی اعمال شده از سوی ایران، اقدامی در راستای تاکید بر سیاست های همیشگی دولت ایران برای پاکسازی نزادی مناطق عرب نشین محسوب می شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn