تظاهرات احوازیها در نهمین سالیاد انتفاضه 15 آوریل 2005

آذوح: امروز چهارشنبه 16 آوریل 2014 در نهمین سالیاد انتفاضه آوریل 2005 و سالیاد لشکرکشی رضاخان به اقلیم احواز،  صدها احوازی و کورد به همراه دیگر فعالان ملل، راهپیمایی گسترده ای را در بروکسل برگزار کردند. این راهپیمایی در محکومیت سیاستهای پاکسازی نژادی ایران در اقلیم احواز و در محکومیت سرکوب انتفاضه ملت عرب و اعدام فعالان فرهنگی وسیاسی عرب احوازی صورت گرفته است.
در راهپیمایی گسترده امروز در برابر ساختمان مرکزی پارلمان اروپا، دهها تن شرکت کردند و در محکومیت سرکوب جنبش آزادی خواهی ملت عرب و دیگر ملل غیرفارس و اعدام فعالان فرهنگی وسیاسی ملت عرب احواز و همچنین سیاست های پاکسازی نژادی دولت مرکزی ایران در حق این ملت، شعارهایی سردادند.
تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچمهای نماینگر هویت ملی شان در خیابان های منتهی به پارلمان اروپا و با برافراشتن عکس دهها فعال عرب احوازی در بند جمهوری اسلامی و عکس فعالان اعدام شده، خشونت و سرکوبگری نظام مرکزی ایران در احواز و دیگر اقالیم غیرفارس را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان از اتحادیه اروپا خواستند تا سیاست های پاکسازی نژادی جمهوری اسلامی در اقلیم احواز را محکوم کرده و به سرکوب ملل غیرفارس پایان دهند.
پس از راهپیمایی، تظاهر کنندگان در برابر ساختمان اتحادیه اروپا تجمع کرده و بیانیه هایی را در محکومیت سیاستهای پاکسازی نژادی جمهوری اسلامی در احواز و در محکومیت سرکوب جنبشهای آزادی خواهانه ملل غیرفارس قرائت کرده و بر وحدت ملل غیرفارس در مبارزات آزادی خواهی ملی تاکید کردند.

dem

photo1 1

photo3


Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn