فرود مرموز هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران

آذوح: روزنامه نیویورک تایمز از فرود یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک آمریکایی یوتا در فرودگاه مهرآباد تهران خبر داده است.
بنا بر این گزارش، این هواپیما، صبح روز سه شنبه ۱۵ آوریل در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است.
نیویورک تایمز در گزارش خود این هواپیمای آمریکایی را «مهمان ناخوانده» توصیف کرده که بر روی دم آن، پرچم کوچک ایالات متحده دیده می‌شود.
این گزارش می‌افزید که این هواپیما در قابل روئیت‌ترین منطقه باند فرودگاه مهرآباد مستقر شده بود.
بانک یوتا که این هواپیما به آن تعلق دارد، بانکی محلی است که مرکز آن در شهر اوگدن ایالت یوتا قرار دارد. این بانک ۱۳ شعبه در این ایالت دارد.
نیویورک تایمز، حضور این هواپیما را در ایران که اکثر فعالیت‌های بازرگانی و اروپایی در آن ممنوع است، «مرموز» دانسته است.
برپایه این گزارش بانک یوتا وکیل و شخصیت حقوقی از جانب سرمایه گذارانی است که به گفته مسئول امور خداماتی وکالتی بانک، فاش کردن هویت آن‌ها امکان پذیر نیست.
این روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های استقبال کننده از هواپیما نوشته است که این هواپیما V. I. P یا متعلق به افراد بسیار مهم بوده است.
حمید بابایی مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد درباره علت حضور هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد به خبرگزاری نیمه رسمی مهر گفته است: «ما هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم، شما را به صاحبش ارجاع می‌دهیم
ایران به دلیل فعالیت‌های هسته ای‌اش، در معرض تحریم‌های یک جانبه شدیدی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد. از این رو بسیاری از فعالیت‌های بازرگانی با ایران توسط افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی و اروپایی ممنوع است. بانک مرکزی ایران از جمله نهادهایی است که تحریم شده است.
این مساله حضور هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا را در فرودگاه مهرآباد، سوال برانگیز‌تر می‌کند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn