انصراف دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه نقدی

آذوح: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، از انصراف بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه نقدی و درآمد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دولت از این محل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ضمن اعلام این خبر گفت: «کسانی که اعلام کرده‌اند متقاضی دریافت یارانه هستند، به مانند گذشته هر نفر حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد و درآمد ناشی از انصراف دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به نفع خدمات عمومی در زمینه بهداشت، درمان، حمل و نقل، تولید و اشتغال مصرف خواهد شد
سخنگوی دولت همچنین گفت: «در روزهای نخست تعداد افرادی که ثبت‌نام نکرده بودند، به بیش از ۱۰ درصد رسید و پیش‌بینی ما این بود که حدود هفت تا هشت میلیون نفر از ثبت‌نام انصراف دهند
به‌گفته وی در این مرحله مبالغی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد، ۹۳۰۰ میلیارد تومان است که کمتر از رقمی است که در قانون بودجه ۹۳ دولت می‌توانست از این منبع استفاده کند.
پیش از این دولت از نخبگان، صاحبان نفوذ و سرمایه خواسته بود که برای دریافت یارانه ثبت نام نکنند تا این هزینه در بخش‌هایی چون سلامت یا محیط زیست خرج شود.
همچنین با حمایت دولت کمپینی به نام «نه به یارانه»‌ توسط برخی از دانشگاهیان، فرهنگان، ورزشکاران، پزشکان و سایر گروه‌های اجتماعی  تشکیل شد که مردم را به انصراف از دریافت یارانه فرا می‌خواند.
روز دوشنبه، یکم اردی‌بهشت‌ماه محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ایران، گفت: «بخش اندکی از ثبت‌نام کنندگان بودند که درآمد خود را بالای دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند و آمار به‌دست آمده از میزان انصرافی‌ها خوشایند نیست.»
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn