تحریم ۹ شرکت به اتهام دور زدن تحریم های ایران

آذوح: دولت آمریکا روز سه شنبه اجرای تحریم ها علیه ایران را تشدید کرد و هشت شرکت چینی و یک شرکت در دوبی و دو تاجر مستقر در دوبی را به اتهام دور زدن تحریم های تسلیحاتی، نفتی و بانکی علیه ایران به فهرست سیاه خود اضافه کرد.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزارت خزانه داری و وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه هایی هماهنگ همچنین ۵ میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی که به دستگیری و یا محکومیت «لی فانگوی» تاجر چینی منجر شود تعیین کردند. او که به «کارل لی» نیز شهرت دارد، به معاونت در معاملات تسلیحاتی ممنوع با ایران متهم است. او پیشتر هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.
بیانیه ها می گویند او مالک هشت شرکت چینی است و پیشتر نیز به چندین تخلف فدرال از جمله توطئه برای پول شویی، تقلب بانکی و تقلب ارسال پول متهم شده بود.
بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا می گوید این اقدامات همزمان با مذاکرات جامع اتمی و با هدف ممانعت از دور زدن بعدی تحریم ها و همچنین بازداشتن ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی و اطمینان یافتن از صلح آمیز بودن برنامه اتمی این کشور صورت می گیرد.
وزارت خزانه داری آمریکا می گوید شرکت گروه العقیلی و دو تاجر به نام های محمد سعید العقیلی از دوبی و انور کمال نظامی از پاکستان به معاملات مشکوک و فریبنده نفتی با ایران متهم هستند.
بر اساس تحریم ها، متخلفان از انجام تجارت با آمریکا منع می شوند و هرگونه دارای آنها در قلمرو آمریکا توقیف می شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn