بی خبری از دو نوکیش بازداشت شده احوازی

آذوح: شكرالله صخراوي معروف به شاكر متولد ١٣٥٠ از شهروندان اهل سنت كوي گلستان شهر احواز، متأهل، داراي دو فرزند، بدليل فعاليتهاي مذهبي روز دهم آوریل جاری توسط اداره اطلاعات احواز بازداشت و هم اكنون در بازداشتگاه اطلاعات بسر مي برد.
يكي از بستگان ” شکرالله صخراوي” به فعالان حقوق بشر گفته است که نيروهاي اطلاعاتي در حين دستگيري، كامپيوتر و چندين كتاب او را با خود بردند.
اين فعال اهل سنت تقريبا ١٩ روز در بازداشتگاه اطلاعات بسر مي برد اما خانواده او از علت دستگيري اطلاعي ندارند.
پیشتر در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی نیز جابر صخراوی از نوکیشان اهل سنت درپی هجوم نیروهای اطلاعات به منزلش بازداشت شده است. جابر فرزند گحامی، جوان 30 ساله ومتاهل اهل کوی الثوره احواز و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است. جابر صخروای از بستگان شکرالله صخراوی است.
بازداشتهاي مستمر، زندان و تبعيد فعالان اهل سنت، تنها راهکار مقامات امنيتي و قضايي در احواز جهت جلوگيري از موج گرايش به مذهب اهل سنت بوده است.
اعزام مبلغين و روحانيون شیعه از دیگر استانها به احواز، از دیگر راهکارهای مسئولان محلی برای مقابله با آنچه “هجمه فرهنگی” خوانده اند، بوده است.
در همین رابطه، پیشتر حجت الاسلام والمسلمین “احسان فرد آقایی” مسئول امور مبلغین و روحانیون تبلیغات اسلامی در احواز، در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با راه اندازي “سامانه جامع اعزام مبلغین” گفت: گسترش کمّی و کیفی عرصه های تبلیغ در سطح کشور و لزوم مدیریت جامع و سازماندهی دقیق و هدفمند در خصوص اعزام روحانیون به مناطق مورد هجمه فرهنگی، از جمله ضرورت های راه اندازی این سامانه است.
پيتشر آيت الله بهبهاني معاون فرهنگي دادگستري در مهر ١٣٩٢ تصريح كرد؛وجود يك سني در احواز قابل تحمل نيست.
كريم دحيمي فعال حقوق بشر
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn