منع راهپیمایی "اول ماه مه" و تاکید روحانی بر تشکلهای کارگری

آذوح: در حالی که وزارت کشور ایران اجازه راه پیمایی "اول ماه مه"، روز جهانی کارگر را نداد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد بر ضروت تشکلهای "آزاد" کارگری تاکید نمود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مراسم روز جهانی کارگر روز پنجشنبه 1 ماه مه 2014 در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
روحانی با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از کارگران ایرانی به عنوان "ستون فقرات" تولید وعده داد که نگرانی های مسکن و بیمه درمانی کارگران برطرف خواهد شد.
در باره سیاستهای اشتغالی دولت، روحانی گفت که امنیت شغلی از اولویت هاست، و در این راه تبعیض جنسیتی پذیرفته نمی شود و کارگران زن و مرد از حقوق برابر برخوردار خواهند شد.
روز جهانی کارگر در بیشتر کشورهای جهان با راه پیمایی کارگران همراه است، اما در ایران سالهاست که دولت اجازه چنین راه پیمایی را به کارگران نمی دهد.
علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر ایران، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت از مدتها پیش درخواست صدور مجوز راه پیمایی روز جهانی کارگر به وزارت کشور تحویل شده، اما امسال هم این مجوز صادر نشده است.
محجوب گفت مجوز ندادن به کارگران برای راه پیمایی روز جهانی کارگر "توجیهی" ندارد. او به "اتهام اخلال" اشاره کرد و گفت که "حق اعتراض کارگران" در قانون به رسمیت شناخته شده است.
روحانی در مراسم روز جهانی کارگر به شکل گیری تشکل های مدنی، مردمی و انجمن های کارگران اشاره کرد و گفت "کارگران باید بتوانند از طریق تشکل ها و جمعیت های آزاد" صدای خود را به گوش مقامات برسانند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn