حیدر مصلحی: رهبر از وضعیت فرهنگی کشور ناراضی است

آذوح: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات سابق دلیل عدم بازدید آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از نمایشگاه کتاب تهران را نارضایتی وی از وضعیت فرهنگی کشور دانست.
به‌گزارش خبرگزاری فارس، حیدر مصلحی که از نمایشگاه کتاب تهران دیدن می‌کرد، درباره عدم بازدید رهبر جمهوری اسلامی از نمایشگاه کتاب گفت: «این مسأله در مقاطع دیگر هم اتفاق افتاده اما باید علت آن مشخص شود
وی با بیان این‌که نارضایتی از وضعیت فرهنگی کشور در سخنان آیت‌الله خامنه‌ای «مشهود» است، افزود: «ایشان هشدارهایی را در مورد این مسائل داده‌اند، هشدارهایی که صریح است و باید برای این مسأله فکری شود
پیش از این، محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته بود که آیت‌الله خامنه‌ای، برخلاف سال‌های گذشته از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند.
به گفته گلپایگانی «تراکم کارهای ایشان وقتی برای حضور در این نمایشگاه را باقی نگذاشته» است.
این در حالی است که در دوران تصدی محمدحسین صفار هرندی و همچنین محمد حسینی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای هر سال به نمایشگاه کتاب تهران می‌رفت و معمولاً به مدت دو ساعت و نیم از غرفه‌ها بازدید می‌کرد.
قبل از حیدر مصلحی، محمدرضا نقدی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز به‌طور تلویحی به نارضایتی آیت‌الله خامنه‌ای از سیاست‌های فرهنگی دولت اشاره کرده بود.
حیدر مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مستند «من روحانی هستم» گفت: «این مستند را ندیده‌ام و نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظر کنم اما توصیه‌ام به مسئولان دولتی این است که تحمل‌شان باید بالاتر از این باشد
اشاره مصلحی به انتقادهای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و مسئولان دولتی به انتشار این فیلم است.
مستند «من روحانی هستم» فرازهایی از زندگی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و نقش او در برخی رویدادهای تاریخی پس از انقلاب را بیان می‌کند، با این هدف که بگوید حسن روحانی یک شخصیت سازشکار است و شایستگی مدیریت برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. این مستند در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای یافت.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn