احتمال وصل شدن تمام ایران به شبکه ملی اطلاعات تا سال ۹۴

آذوح: محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران ضمن اعلام این‌که «شبکه ملی اطلاعات» در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد که تا سال ۱۳۹۴ سراسر کشور به این شبکه متصل شود.
به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، محمود واعظی روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: «شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است و امیدواریم در شش ماه اول پنج یا شش شهر به این شبکه متصل شود و تا سال ۹۴ سراسر کشور به این شبکه متصل شود
پیش از این، در اسفندماه سال گذشته محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران اعلام کرده بود که «شبکه ملی اطلاعات» در سال ۱۳۹۳ به‌اجرا گذاشته خواهد شد.
منظور از «شبکه ملی اطلاعات»، همان «اینترنت پاک» یا «اینترنت ملی» است که از چهار سال پیش تاکنون مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از آن سخن می‌گویند.
رضا تقی‌پور، وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران، اسفندماه ۱۳۸۹ از تشکیل هسته‌های نخستین ایده «اینترنت پاک» در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پس از آغاز این طرح در ایران، اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار ‌گیرد.
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت حسن روحانی درباره فیلتر شبکه اجتماعی «واتس‌اَپ» نیز گفت: «وزارت ارتباطات درباره حیطه کاری خود صحبت می‌کند. موضوعی که مطرح شد مهم نیست و نباید تبلیغ کرد و مسیر عادی خود را طی می‌کند
وی همچنین گفت با سه دانشگاه و مرکز پژوهشی قرارداد امضای فیلترینگ هوشمند انجام شده تا «موارد غیراخلاقی» را فیلتر کنند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn