تایید کشته شدن یک سرتیپ سپاه پاسداران در سوریه

آذوح: مقامات سیاسی و نظامی استان فارس در بیانیه هایی کشته شدن سرتیپ عبدالله اسکندری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه را تایید کرده وتسلیت گفته‌اند.به گزارش روز جمعه ۹ خردادماه خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، امام جمعه شیراز ، استاندار فارس و فرمانده سپاه فجر استان فارس در بیانیه ای مشترک کشته شدن عبدالله اسکندری را تسلیت گفته اند.
محی الدین حائری شیرازی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی کشته شدن عبدالله اسکندری را تسلیت گفته است.
به گزارش رسانه های محافظه کار ایران، سرتیپ عبدالله اسکندری در پنجم خردادماه سال جاری در جریان حمله نیروهای مخالف بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، کشته شده است. این رسانه ها به محل دقیق کشته شدن این فرمانده سپاه اشاره ای نکرده اند.
طبق این گزارش ها سرتیپ عبدالله اسکندری در زمره نیروهای «مدافعان حرم» بوده است. به گزارش سایت «رجانیوز» عبدالله اسکندری از فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران و رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود.
علیرغم انتشار اخبار و تصاویر برخی از کشته شدگان ایرانی جنگ سوریه از سوی خبرگزاری‌های داخلی ایران، فرماندهان سپاه پاسداران تاکید می‌کنند که این نهاد در سوریه نیروی رزمی ندارد و تنها به حکومت سوریه مشاوره نظامی می‌دهد.محمد علی جعفری،‌فرمانده کل سپاه پاسداران ایران سال گذشته از حضور «مشاوران» سپاه پاسداران ایران در سوریه سخن گفته بود. او قبلا تاکید کرده بود که این به معنی «حضور نظامی» نیست.
پیشتر ویدئوهایی به‌طور گسترده بر شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده بودند، که نیروهای نظامی ایرانی را در خط مقدم نبردهای داخلی سوریه در کنار نیروهای ارتش و هواداران بشار اسد، رئیس‌جمهوری آن کشور، نشان می‌دادند.
ایران اصلی ترین حامی حکومت بشار اسد در منطقه خاورمیانه به شمار می رود. علاوه بر این گروه حزب‌الله لبنان، هم‌پیمان تهران در منطقه، رسما حضور نیروهای خود در جنگ داخلی آن کشور را تائید کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn