سکوت ایران درباره گزارش‌هایی مبنی بر «ربوده شدن» برخی فرماندهان سپاه در منا

آذوح: مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال «ربوده شدن» شماری از فرماندهان سپاه، دیپلمات‌ها و کارمندان ایرانی در جریان فاجعه منا از سوی «موساد» سکوت کرده‌اند.
برخی رسانه‌های جهان عرب گزارش کرده‌اند که در جریان حادثه منا سازمان «موساد» با همکاری سازمان اطلاعات و امنیت عربستان اقدام به ربودن شماری از مقام‌های ایرانی کرده است.
غضنفر رکن‌آبادی٬ سفیر سابق ایران در لبنان از جمله مقام‌هایی است که گفته می‌شود در جریان این حادثه ربوده شده است.
این در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع آگاه آن کشور اعلام کرده که نام غضنفر رکن‌آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.
علی اصغر فولادگر٬ رئیس دفتر مطالعات راهبردی سپاه پاسداران از دیگر فرماندهان سپاه است که گفته می‌شود در حادثه منا مفقود شده است.
حسن دانش، فؤاد مشغلی، عمار میر انصاری٬ حسن حسنی و شمار دیگری از نیروهای سپاه پاسداران و دفتر بعثه حج ایران از جمله مفقودان این حادثه اعلام شده‌اند.
مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند٬ اما به شدت از عربستان برای همکاری نکردن در شناسایی کشته شد‌گان و پیدا کردن مفقودان و انتقال پیکر قربانیان به ایران خشمگین هستند.
پیش‌تر گزارش‌هایی در خصوص مرگ برخی فرماندهان سپاه و مقام‌های حکومتی ایران در حادثه منا منتشر شده که مقام‌های ایران ترجیح داده‌اند در این‌باره نیز سکوت کنند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn