مجازات خانواده ها بعد از اعدام فعالان احوازی

آذوح: هاشم شعبانی و هادی راشدی دو نفر از پنج فعال فرهنگی عرب محکوم به اعدام شهر خلفیه بودند که در ١٦ آذر ماه ١٣٩٢ از زندان کارون به مکانی نامعلوم منتقل شدند.
خانواده های آنها بیش از ٥٠ روز از سرنوشت فرزندان خود بی خبر بودند.
مامورین وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه به خانواده این دو زندانی و فعال فرهنگی اعلام کردند که سه یا چهار روز پیش آنها را اعدام کرده اند و متعاقبا محل دفن آنها را به اطلاعشان خواهند رساند.
بعد از انتشار خبر اعدام هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی، دانش آموزان این دو دبیر همراه دهها جوان عرب با در دست داشتن عکس های این دو فعال فرهنگی عرب، اقدام به خواندن شعارهای ملی و یزله ( پایکوبی) کردند.
اداره اطلاعات خانواده های هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی را تهدید کردند که تنها حق برگزاری مراسم ختم در درون منزل خود آنهم برای مدت ۲۴ ساعت را دارند و اجازه برگزاری مراسم و تعزیه در مسجد محل یا در یک سالن را به آنها ندادند.
اداره اطلاعات هشدار داده است در صورت ادامه مراسم و یا وسعت یافتن آن با خانواده ها برخورد خواهد کرد. همچنین استفاده از بلندگو برای پخش کردن شعر یا آیاتی از قرآن و شعائر دینی که از رسوم مردم منطقه در برگزاری مراسم تعزیه و ختم است، توسط اداره اطلاعات احواز ممنوع شده است.
http://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2014/01/140129_l44_nazeran_iranian_arabs_execution.shtml
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn