Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

صالحی و ظریف در مجلس ایران 'به مرگ تهدید شدند'

آذوح: علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در جریان بررسی طرح اجرای توافق هسته‌ای در مجلس ایران گفت که در این جلسه به مرگ تهدید شده است. مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم گفت که این تهدید شامل محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم شده است.
آقای صالحی که در دفاع از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) صحبت می‌کرد گفت: "الان یک برادر عزیزی آمده اینجا و با قسم جلاله می گوید که شما را می‌کشیم و در راکتور اراک رویتان سیمان می ریزیم."
بعد از این اظهارات چند نفر از نمایندگان منتقد مجلس از جای خود برخاستند و با فریاد آقای صالحی ار "دروغ‌گو" خواندند.
مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهوری ایران با تأیید تهدید آقای صالحی گفت که بعضی از نمایندگان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی‌امبر صالحی را "تهدید به اعدام کردند و گفتند ما شما را اعدام می کنیم و در رآکتور اراک دفن می کنیم و رویتان سیمان می ریزیم".
آقای انصاری گفته است که آقایان ظریف و صالحی "از این حرف ها زیاد شنیده اند".
کمال الدین پیرموذن، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس به خبرگزاری ایسنا گفت که این تهدید از سوی روح‌الله حسینیان از منتقدان اصلی توافق هسته‌ای در مجلس صورت گرفته است.
صبح امروز یکشنبه ۱۹مهر در جلسه‌ای که با جنجال و تنش همراه بود، کلیات طرح یک فوریتی "اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام " در مجلس ایران تصویب شد. وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در این جلسه حضور داشتند.
علاوه بر تهدید آقای صالحی به مرگ، خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که سه نماینده مجلس در دو مقطع مختلف در جریان سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی، قصد هجوم به جایگاه و جلوگیری از ادامه صحبت‌های او را داشتند که بعضی نمایندگان مانع از این کار شدند.
بنا بر این گزارش بعد از این حملات سه نماینده دیگر برای حفاظت از آقای صالحی و تا پایان سخنان او در دو طرف جایگاه می‌ایستند.
ایرنا می‌گوید با وجود این حملات، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس بعد از سخنرانی آقای صالحی برای تشکر پیش او رفتند و با او "خوش و بش کردند و او را در آغوش گرفتند".
______________________
نمایندگان در جلسه امروزچه گفتند؟
روح الله حسینیان: گویی دست‌های پشت پرده می‌خواهد مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد و این عهدنامه به عنوان گلستان و ترکمانچای دوم در تاریخ خواهد ماند.
مهرداد بذرپاش:من خواهش دارم که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده امروز جواب خانم شرمن را بدهد... وندی شرمن عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده گفته است "هیچ یک از بخش‌های طرح یک فوریتی مجلس مانع اجرایی شدن برجام نیست که نیاز امروز ما و کاخ سفید باشد" یکی این صحبت‌ها را تکذیب کند.
کاظم جلالی در واکنش به آقای بذرپاش: خب چرا نقل از آقای سیدحسن نصرالله نیاوریم؟ او گفت اسرائیل تلاش کرد جلوی توافق هسته‌ای را بگیرد... این سخن کسی است که ما او را قبول داریم.
علیرضا زاکانی: سخنان آقای عراقچی، صالحی و ظریف با هم تناقض دارد. ما فهمیدیم که ۵سند درباره توافق هسته‌ای وجود دارد که اولی برجام و دومی قطعنامه شورای امنیت است. سومین سند برنامه بلندمدتی است که آقای عراقچی گفت در همین برجام است، اما آقای صالحی در جلسه کمیسیون گفت در حال تدوین است... سند چهارم توافق محرمانه میان ایران و آژانس است که به ما عنوان شد کلیاتی از آن را می‌توانیم مطرح کنیم اما سند پنجم بین ایران و آمریکا امضا شده است.
حمید رسایی: دولت حتی برجام را در هیئت دولت هم نبرده است و برخی از وزرا حتی حاضر نشدند در جلسه کمیسیون برجام و در شورای عالی امنیت ملی از برجام دفاع کنند... دولت قانون‌شکنی کند، لایحه ندهد، بعد ما را مجبور کند که طرح ارائه دهیم، آن هم طرحی که به صورت ضمنی برجام را تأیید می‌کند. بنده مخالفتی با برجام نمی‌کنم اما از آقای رئیس‌جمهور و آقای ظریف می‌پرسم شما که می‌گویید برجام باعث شده ابرقدرت‌ها در مقابل ایران تعظیم کنند، پس چرا لایحه آن را به مجلس نمی‌دهید؟
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn