فرانسه تحریم گاز ایران را تعلیق کرد

آذوح: با گذشت بیش از یکسال از تحریم گاز ایران توسط ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، فرانسه با تعلیق تحریم گاز، رسما مشتری گاز ترش و سایر محصولات گاز پارس جنوبی شد.
بدین ترتیب فرانسه نخستین کشور اروپایی است که پس از توافق اتمی ژنو میان ایران و گروه ۱+۵، تحریم صنعت گاز ایران را تعلیق می‌کند.
برپایه این توافق که حدود ۳ ماه پیش حاصل شد، در مقابل تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده بر این کشور، کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری « مهر »، شرکت ملی صادارات گاز ایران، شنبه ۱۹ بهمن با انتشار گزارشی اعلام کرد: «دور جدید مذاکرات گازی ایران با نمایندگان شرکت‌های فرانسوی به منظور صادرات گاز طبیعی آغاز شده است
در این بیانیه تاکید شده است: «در نشست مشترک مدیرعامل و مسئولان شرکت ملی صادرات گاز ایران با نمایندگان و مسئولان شرکت‌های فرانسوی درباره راهکارهای توسعه و همکاری‌های گازی از جمله صادرات گاز دیدار و گفتگو انجام شده است
علاوه بر شرکت‌های فرانسوی، شرکت ملی صادرات گاز ایران با مسئولانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان و پاکستان هم درباره وضعیت صادرات گاز طبیعی دیدار و گفتگو کرده است.
بنا بر این گزارش دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه و شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت GDF سوئز فرانسه هفته گذشته در تهران آغاز شده بود.
در لیست شرکت‌های فرانسوی مسافر تهران، در کنار توتال نام شرکت GDF سوئز فرانسه هم به چشم می‌خورد شرکتی که بزرگ‌ترین توزیع کننده گاز طبیعی در بین کل کشورهای اتحادیه اروپا است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn