اوکراین: گردهمایی ۷۰ هزار نفری مخالفان در کیف

آذوح: اپوزیسیون اوکراین در یک گردهمایی ۷۰ هزار نفری در میدان استقلال کیف عزم خود را در برابر قدرت ویکتور لانوکوویچ نشان داد.
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گردهمایی رهبران اپوزیسیون نیز شرکت داشتند.
دمیترو بولاتوف، از فعالان اپوزیسیون که چندی پیش بازداشت و شکنجه شد و اکنون برای مداوا در لیتوانی به‌سر می‌برد در یک پیام تلفنی گفت: “ما قصد نداریم تسلیم شویم و به راه خود ادامه خواهیم داد.”
    اپوزیسیون، اوکراینی‌ها را فراخواند تا در روز پنج‌شنبه آینده از ساعت ۱۱ صبح به‌وقت محلی دست به اعتصاب عمومی زده و با پرچم‌های ملی به خیابان‌ها بیایند
روسلانا” خواننده زن اوکراینی میکروفون را نزدیک تلفن نگه داشته بود تا شرکت‌کنندگان صدای بولاتوف را بشنوند و حاضران نیز جمله‌های این فعال را تشویق‌های خود همراهی می‌کردند.
ویتالی کلیچکو، یکی از رهبران اصلی اپوزیسیون که قهرمان بوکس جهان است در سخنانی ویکتور لانوکوویچ، رئیس‌جمهور اوکراین را فراخواند تا “برای شنیدن صدای مردم” به میدان استقلال بیاید.
کلیچکو اوکراینی‌ها را نیز فراخواند تا در روز پنج‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه (۱۳ فوریه) از ساعت ۱۱ صبح به‌وقت محلی دست به اعتصاب عمومی زده و با پرچم‌های ملی به خیابان‌ها بیایند.
ویتالی کلیچکو از مردم خواست تا در واحدهای دفاع از خود در سراسر کشور متحد شوند و از شعار “من یک اوکراینی هستم و ترسی ندارم” پیروی کنند.
او گفت: “کسی نمی‌تواند ما را در هم شکند؛ ما به نبرد خود ادامه خواهیم داد.”
پترو پروشنکو، تاجر بانفوذ و نماینده مستقل در پارلمان اوکراین در سخنانی اعلام کرد که ۳۹۲ مخالف بازداشت شدند در درگیری‌های روزهای اخیر آزاد شده‌اند اما هنوز ۴۹ تن از آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند.
آزادی این زندانیان یکی از خواسته‌های تظاهرات امروز بود.
خبرگزاری فرانسه نوشته است تعداد تظاهرکنندگان امروز با تظاهراتی که یک هفته پیش برگزار شد قابل مقایسه بود اما از تعداد شرکت‌کنندگان در اعتراضات ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۳ و ژانویه سال جاری کمتر بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn