طرح اپوزیسیون سوریه برای تشکیل شورای حکومت انتقالی

آذوح: هیئت نمایندگی ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه در مذاکرات ژنو، طرحی برای تشکیل شورای حکومت انتقالی ارائه داد که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت و بر آتش بس نظارت خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این طرح را هیئت نمایندگی اپوزیسیون، در جلسه‌ای مشترک به اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سوریه و همچنین هیئت نمایندگی دولت این کشور ارائه داده است.
این طرح هیچ اشاره‌ای به نقش بشار اسد در آینده سوریه نکرده است. طرف‌های اپوزیسیون می‌گویند که این مساله عمدی بوده چرا که اسد هیچ نقشی نباید داشته باشد.
در این طرح پنج صفحه‌ای آمده است: «شورای حکومت انتقالی بر توافق پایان دادن به همه انواع خشونت‌، از راه برداشتن گام‌هایی فوری برای متوقف شدن خشونت‌های مسلحانه با هدف حمایت از غیر نظامیان و بازگرداندن ثبات به کشور با وجود ناظران بین المللی به عنوان نمایندگان سازمان ملل متحد، نظارت می‌کند
در این طرح آمده است: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم با شورای حکومت انتقالی در متوقف کردن خشونت‌ها به شکلی دائمی همکاری کنند. این اقدام شامل خروج و خلع سلاح گروه‌های مسلح و بازگرداندن افراد آن‌ها به زندگی عادی یا جذبشان در نیروهای ارتش یا ادارات عمومی می‌شود
از روز شنبه دور دوم مذاکرات میان نمایندگان دولت و ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه آغاز شده است. این مذاکرات به گفته اخضر ابراهیمی تا کنون پیشرفتی نداشته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn