روسیه اتحادیه اروپا را به تلاش برای گسترش نفوذ در اوکراین متهم کرد

آذوح: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اتحادیه اروپا را متهم به گسترش دامنه نفوذش در اوکراین کرده است.
آقای لاوروف در جریان کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان گفت که او با آقای اشتاین مایر در این مورد که باید به شهروندان اوکراین اجازه داده شود تا مسائلشان را حل کنند، موافق است.
اما وزیر خارجه روسیه در عین حال افزود تحت فشار قرار دادن اوکراین به داشتن روابط نزدیک با اتحادیه اروپا در مقابل روسیه به معنای آن است که این اتحادیه در صدد گسترش نفوذش است.
بحران کنونی اوکراین در نوامبر سال گذشته و پس از آن آغاز شد که دولت این کشور اعلام کرد از درخواست عضویت در اتحادیه اروپا منصرف شده و در عوض، ترجیح داده روابط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه گسترش دهد.
پس از آن هزاران معترض اوکراینی که خواستار پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا هستند در مخالفت با این تصمیم دولت اعتراضاتی گسترده را در کیف، پایتخت و سایر شهرهای این کشور سازماندهی کردند.
مخالفان همچنین خواستار برکناری ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور هستند.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا از دولت اوکراین خواسته‌اند به منظور حفظ وحدت ملی آن کشور، حل بحران کنونی از طریق مذاکره با مخالفان را به طور جدی پیگیری کند.
در همین حال استفان فیولی، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا از اوکراین خواسته تا " اقداماتی فوری" برای تشکیل دولتی جدید و اصلاحات در قانون اساسی انجام دهد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn