کشورهای عربی خلیج ارسال سلاحهای پیشرفته به مخالفان سوری را بررسی می کنند

آذوح: روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال " روز یکشنبه 16 فوریه 2014 در گزارشی نوشت ، برخی کشورهای خلیجی پس از شکست مذاکرات ژنو2 ، در حال بررسی ارسال سلاح های پیشرفته به مخالفان سوری هستند.
این روزنامه افزود این کشورها برای تغییر تعادل قوا در جنگ سوریه، ارسال موشک های ضد هوایی چینی و نیز موشک های ضد تانک روسی به مخالفان بشار اسد را بررسی خواهند کرد.
بر اساس این گزارش تصمیم به ارسال سلاح های پیشرفته به مخالفان سوری ، ماه گذشته پس از شکست دور نخست مذاکرات میان نمایندگان رژیم و ائتلاف ملی سوریه در کنفرانس ژنو2 اتخاذ شده است.
ارسال سلاح های سنگین به مخالفان سوری با هماهنگی دستگاههای امنیتی برخی کشورهای دوست سوریه و فرماندهانی از ارتش آزاد این کشور مورد بررسی قرار گرفته است .
واشنگتن بارها نگرانی خود را از ارسال سلاح های سنگین به مخالفان سوری، به دلیل احتمال دست یابی گروههای تندرو وابسته به القاعده مانند داعش و النصر به آنها، ابراز داشته است.
در همین حال مخالفان می گویند این سلاح ها را از مناطق مرزی ترکیه و اردن وارد سوریه خواهند کرد. بر اساس این گزارش این سلاح ها به مناطقی در جنوب سوریه آنجا که تنها ارتش آزاد سوریه حضور دارد ، ارسال خواهد شد.
پیشروی ارتش آزاد سوریه در مناطق درگیری در جنوب سوریه می تواند در شکست محاصره دمشق تاثیر مستقیم داشته باشد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn