«عقب‌نشینی داعش» از بخش‌هایی از سوریه در پی تهدید «جبهه نصرت»

آذوح: بنا بر گزارش‌ها از سوریه گروه اسلام‌گرای «دولت اسلامی عراق و شام (داعش)» پس از تهدید گروه اسلام‌گرای رقیب، جبهه نصرت، از بخش‌هایی از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی کرده است.
سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، نهم اسفند ماه، ضمن انتشار این گزارش گفت داعش در حال بازگشت به الرقه، یکی از مناطق اصلی تحت کنترل خود، بوده است.
چهار روز پیش از آن جبهه نصرت، که رقیب اسلام‌گرای «داعش» و شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌رود، به این گروه ضرب‌الاجل داده بود وساطت یک دادگاه اسلامی را بپذیرد یا از منطقه بیرون رانده شود.
مهلت نهایی این «ضرب‌الاجل»، روز شنبه دهم اسفند ماه گزارش شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از قول «فعالانی در شهر حلب» می‌گوید شبه‌نظامیان این گروه از شهرهایی در شمال حلب -از جمله شهری در مرز ترکیه- خارج شده‌اند.
به گزارش این خبرگزاری این ضرب‌الاجل را فرمانده «نصرت» در پیامی صوتی صادر کرده بود.  طی دو ماه نبردهای داخلی میان گرو‌ه‌های تندروی اسلام‌گرا «بیش از ۳ هزار نفر» کشته شده‌اند.
«داعش» هنوز واکنشی به این ضرب‌الاجل نشان نداده، اما آسوشیتدپرس می‌گوید احتمالا آن را رد می‌کند و این موضوع به نبردها دامن خواهد زد.
شهر الرقه که گزارش شده شبه‌نظامیان دولت اسلامی عراق و شام به آن باز می‌گردند اولین مرکز استانی بود که کنترل آن به دست این گروه افتاد و «ابوبکر بغدادی»، شخصی که رهبر گروه خوانده می‌شود، آن را «پایتخت» «داعش» نامیده بود.
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز بر اساس پیام‌ها و تصاویری که بر توئیتر منتشر شده، می‌گوید گروه «داعش» در یکی از مناطقی که در کنترل داشته، اقدام به اجرای قوانین شریعت و «بریدن دست یک دزد» کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn