آغاز آرایش نظامی اوکراین در برابر روسیه

آذوح: شدت بحران سیاسی و امنیتی موجود در اوکراین و شبه جزیره کریمه به سرعت در حال افزایش است.
به دنبال اشغال شدن ساختمانهای دولتی از سوی اقلیت روس تبار تحت حمایت روسیه در منطقه تاتارنشین کریمه، حکومت کیف به ارتش این کشور دستور داد تا در کوتاهترین زمان ممکن برای دفاع از اوکراین آماده شود.
همچنین خبر میرسد که تمامی سربازان ذخیره اوکراینی به خدمت زیر پرچم فراخوانده شده اند.
حکومت اوکراین به دنبال حضور نیروهای روسیه در این کشور، از شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایالات متحده امریکا و انگلستان درخواست کمک کرده و به ارتش خود دستور داده تا بر میزان تدابیر امنیتی خود در اطراف تاسیسات ذیربط با انرژی در اوکراین بیفزایند.
از سوی دیگر خبر می رسد که حکومت کیف، برای تامین امنیت تاسیسات هسته ای کشور، از جامعه جهانی ارسال کمکهای فنی و نیز گسیل ناظرین بین المللی را درخواست کرده است.
در تحولی دیگر استاندار ایالت روس نشین بلگورود اعلام کرده است که افراد مسلح کوشیده اند تا جاده مواصلاتی میان مسکو و شبه جزیره کریمه را قطع کنند.
این در حالی است که در در شبه جزیره کریمه اوکراین فرودگاهها و ساختمانهای دولتی از سوی شبه نظامیان یونیفورم پوش فاقد نشان پرچم، اشغال شده است.
حکومت کرملین به رغم اینکه این افراد مسلح به زبان روسی سخن می گویند از پذیرش وابستگی آنان به ارتش روسیه سرباز میزند.
در رخدادی دیگر گفته می شود که از پایگاه نیروی دریایی روسیه در بندر سیواستوپول واقع در کریمه، صدها سرباز مسلح روس به شهر آک مسجد پایتخت جمهوری خودمختار کریمه منتقل شده اند.
اقلیت روس مقیم شرق اوکراین، با برگزاری تظاهراتهای ضد دولتی، خواهان جدایی از حکومت کیف هستند.
خبر می رسد که در برخی از شهرهای شرقی اوکراین چون دونتسک، خارکوف و اودسا ساختمانهای دولتی از سوی اقلیت روس تبار تحت حمایت روسیه اشغال شده است.
در همین راستا مقامات محلی شهرهای سیواستوپول و دونتسک اعلام کرده اند که حکومت کیف را به رسمیت نمی شناسند. همچنین گفته می شود که مقامات محلی شهر دونتسک نیز خبر از برگزاری رفراندوم برای اعلام استقلال داده اند.
در شهر خارکوف نیز هزاران روس تبار با حمله به ساختمانهای دولتی اوکراین اقدام به اشغال آن کرده و با مخالفین جدایی از اوکراین به زدوخورد پرداخته اند. خبر می رسد که در این ناآرمیها عده ای نیز مجروح شده اند.
در این میان به دنبال تایید پیشنهاد نظامی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه مبنی بر گسیل نیروهای مسلح این کشور به اوکراین از سوی مجلس روسیه، کرملین اعلام کرد که گسیل یا عدم گسیل این نیروها به شبه جزیره کریمه اوکراین و همچنین فراخوان یا عدم فراخوان سفیر روسیه از واشنگتن در پرتوی تحولات اینده مشخص خواهد شد.
خبرگزاریهای جهان خبر می دهند که در حال حاضر روسیه اقدام به گسیل ٦ هزار سرباز به شبه جزیره کریمه که موطن تاریخی ترکهای تاتار می باشد کرده است.
همچنین مقامات روس اعلام کرده اند که اخیرا با سیلی از پناهندگان روس تبار اوکراینی مواجه شده اند که در حال پناه گزیدن در مرزهای روسیه هستند.
براساس اعلامیه مرکز مرزبانی روسیه، تعداد پناهجویانی که در خلال ماههای ژانویه و فوریه از اوکراین گذشته و وارد روسیه شده اند بالغ بر ٥۷٦ هزار نفر می باشد.
مقامات روسی می گویند در صورت ادامه ناارامیها در اوکراین انتظار می رود که تعداد پناهجویان روس تبار اوکراینی به میلیونها نفر افزایش یابد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn