جدید ترین جنایت بشار اسد: حمله شیمیایی به مردم جوبر در حومه دمشق

آذوح: بشار اسد در ادامه جنایات خود بر علیه مردم بی گناه سوریه، بار دیگر مناطقی در حومه دمشق من جمله منطقه جویر را مورد هدف بمب های شیمیایی قرار داده است. پیشتر نیز حملات شیمیایی به این منطقه و مناطق اطراف، بیش از 1400 کشته برجای گذاشته بود. همچنین سازمان عفو بین الملل نیز در گزارشی که امروز منتشر کرده، اعلام کرده که دولت سوریه از “گرسنگی دادن به غیر نظامیان” عنوان یک “سلاح” استفاده می کند. در تمام جنایات روی داده از سوی بشار اسد، ردپای رژیم اسلامی ایران به چشم می خورد. مقامات رژیم اسلامی ایران بارها سوریه را خط مقدم خوانده و اعلام کرده اند با تمام وجود از بشار اسد حمایت خواهند کرد. حسن روحانی نیز در تمام اظهارات خود در این رابطه، خط مشی دولت احمدی نژاد و دستورات خامنه ای را در پیش گرفته است.
یکشنبه 9 مارس 2014 برابر با 18 اسفند 1392، بشار اسد مجددا منطقه جوبر در دمشق را با بمب شیمیایی مورد حمله قرار داد. اگرچه تاکنون از میزان تلفات این حمله شیمیایی گزارش کاملی ارائه نشده، اما جدیدترین تصاویر ویدئویی حاکی از عمق فاجعه ای است که رژیم اسلامی ایران نیز در انجام آن شریک می باشد.
سال گذشته میلادی نیز حمله شیمیایی ارتش بشار اسد به حومه دمشق و منطقه جوبر و اطراف آن به کشته شدن دست کم 1429 تن انجامید.
این حمله که همزمان با حضور بازرسان شیمیایی سازمان ملل در چند منطقه در حومه دمشق به ویژه غوطه شرقی و غربی صورت گرفت،  برخلاف گذشته خرابی زیادی به جای نگذاشته اما پس از لحظاتی تعداد زیادی از ساکنان این مناطق دچار حالت خفگی شده، پس از مدتی جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس گزارش بازرسان سازمان ملل، استفاده از سلاح شیمیایی در دمشق بر علیه مردم بی دفاع تایید شد. این گزارش تلویحا بشار اسد را مسئول این جنایت دانست.
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به استفاده از سلاح شیمیايی در سوریه، بشار اسد را متهم کرده بود که بارها مرتکب جنایت علیه بشریت شده و گفته بود: “آنهايی که به چنین جنایاتی دست زده اند، باید حساب پس دهند.”
همچنین کارشناسان سازمان ملل در بررسی های خود دریافتند در این حمله که 1429 کشته و صدها مصدوم بر جای گذاشت از 14 موشک حاوی گاز سارین استفاده شده است.
این در حالی است که ایران در سال های اخیر تجهیزات موشکی فراوانی را در اختیار بشار اسد و حزب الله لبنان قرار داده است.
دو هفته بعد از این حمله غیر انسانی نیز ویدئو و نوار صوتی از هاشمی رفسنجانی منتشر شد که ضمن تایید انجام حمله شیمیایی از سوی بشار اسد و با اشاره به جنگ داخلی سوریه می‌گوید: “مردم سوریه در این دو سال آسیب‌های زیادی دیدند. بیش از 100 هزار کشته دادند و حدود 8 میلیون از آنها نیز آواره شده‌اند. زندان‌ها پر از مردم شده است. زندان‌ها جا ندارند، برخی از ورزشگاه‌ها را زندان کرده‌اند. مردم از طرفی مورد حمله شیمیایی حکومت خودشان قرار می‌گیرند و از طرف دیگر باید انتظار بمب‌های آمریکا را داشته باشند.”
همچنین پس از این حمله شیمیایی  روزنامه فرانسوي ”لیبراسیون” در گزارشی مفصل به نقش ایران در بحران سوریه پرداخته و نوشته است كه تهران تا كنون 17 ميليارد دلار در جنگ سوريه هزينه كرده است. این گزارش همچنین به پیروی حزب الله لبنان از سیاست های جمهوری اسلامی ایران در در قابل سوریه اشاره کرده و نوشته است که به حزب الله به دستور تهران به کمک ارتش سوریه رفت.
بشار اسد دسامبر سال گذشته میلادی متهم به جنایت علیه بشریت شده، و در نخستین روزهای سال جاری میلادی نیز با محاصره غیر انسانی کمپ پناهندگان فلسطینی در حومه دمشق “یرموک” علنا بر این اتهام خود صحه گذاشته بود.
ناوی پیلای، کمیسر ویژه سازمان ملل نیز ممانعت از رسيدن ستونهای کمک رسانی به اردوگاه يرموک در سوريه را مصداق جنايت جنگی دانست و محاصره کمپ پناهندگان فلسطينی در يرموک را جنايت جنگی اعلام کرده بود.
در این رابطه سازمان عفو بین‌الملل نیز امروز دوشنبه 19 اسفند با انتشار گزارشی نوشت که دولت سوریه در منطقه محاصره‌شده یَرموک، در حومه جنوبی دمشق، از «گرسنگی دادن» به غیرنظامیان به عنوان سلاح و حربه استفاده می‌کند.
عفو بین‌الملل در گزارش خود در مورد یرموک، که اردوگاه پناهندگان فلسطینی و سوری در آن قرار دارد، نوشت که از ژوئیه 2013 که ارتش سوریه محاصره این منطقه را شدیدتر کرده “در حدود 200 نفر جان باخته‌اند که علت مرگ 128 نفر از آنها گرسنگی بوده‌است.”
آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل گزارش داده‌است که با بروز جنگ داخلی و در پی آن فرار اکثریت جمعیت 170 هزار نفری یرموک هم‌اینک حدود 20 هزار نفری که در این منطقه باقی مانده‌اند در وضعیت بدی به‌سر می‌برند.
به نوشته عفو بین‌الملل، دست‌کم 69 درصد از اهالی باقی‌مانده در یرموک از سوءتغذیه رنج می‌برند.
اهالی یرموک به عفو بین‌الملل گفته‌اند که ماه‌ها است هیچ سبزیجات یا میوه‌ای به دست آنها نرسیده و قیمت یک کیلو برنج در این منطقه به حدود 100 دلار رسیده‌است.
در دسامبر 2011 نیز هنگامی که مقامات اتحادیه عرب خود را برای سفر به سوریه و نظارت بر طرح صلح آماده می کردند، فعالان سوری گزارش دادند که نیروهای نظامی روستایی در شمال سوریه و در استان ادلیب به نام جبل الزاویه را محاصره کرده و 100نفر را کشته اند. نیرو های ارتش سوریه در این حمله با راکت و گلوله های تانک تلاش می کردند افرادی را که از ارتش فرار کرده و به این روستا پناهنده شده بودند، بکشند. رامی عبدالرحمن گزارشگر حقوق بشر سوریه این حمله را قتل عامی سازمان یافته و یکی از خونین ترین روز های انقلاب سوریه نامید.
در تاریخ 25 مه 2012 حدود 108 نفر از جمله 49 کودک و 34 زن در شهر حوله در یک روز کشته شدند. ابتدا ارتش سوریه این منطقه را بمباران کرد و سپس شبه نظامیان طرفدار اسد از روستایی در نزدیکی حوله به آنجا حمله کردند و دست به قتل عام زدند.
گفتنی است رهبران رژیم اسلامی ایران که حامیان اصلی بشار اسدند و فرماندهان سپاه پاسداران را همراه با هزاران سپاهی و تجهیزات فراوان برای کنترل اوضاع به سوریه گسیل داشته اند، در این جنایات شریک اند.
گوناز تی وی
 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn