مخالفان سوری مرکز تجمع نیروهای امنیتی اسد در حلب را منهدم کردند

آذوح: منابع مخالفان سوری، روز چهارشنبه 19-3-2014 اعلام کردند، ارتش آزاد سوریه، مرکز تجمع نیروهای امنیتی و لباس شخصی های اسد موسوم به "شبیحه" در کاخ "عدلی" واقع در شمال حلب را منهدم کرد.
طبق این گزارش ارتش آزاد سوریه برای منهدم کردن این ساختمان که فرماندهان "شبیحه"، نیروهای امنیتی و ارتش اسد برای سرکوب و قتل عام اهالی حلب از آن استفاده می کردند، حدود 17 تن مواد منفجره بکار رفته است.
به گفته فعالان سوری نیروهای اسد، برای انتقام از مخالفان و در واکنش به این عملیات با استفاده از بشکه های حاوی مواد منفجره آتش زا، مناطق مسکونی مخالفان در شهر حلب را بمباران کردند. بر اساس این گزارش دهها تن از غیر نظامیان در نتیجه این بمباران کشته شدند.
در همین حال منابع مخالفان سوری گفتند که ارتش آزاد سوریه، مناطق گسترده ای واقع در جبهه جنوبی استان درعا را به کنترل خود درآورد.
بر اساس این گزارش، ارتش آزاد با پیشروی به سمت منطقه زندان "غرز"، شماری زیادی از زندانیان مخالف اسد را آزاد کرده است.
به دنبال عقب نشینی مخالفان اسد از شهر یبرود، ارتش آزاد سوریه اکنون تلاش دارد، حملات نظامی خود در مناطق استراتژیک دیگری بویژه در جبهه "الیرمون" واقع در حلب و کوی "کرم بیک" را شدت بخشد.
این در حالی است که نیروهای اسد و حزب الله لبنان پس از کنترل شهر یبرود در منطقه القلمون هم اکنون تلاش دارند به سوی مناطق دیگری مانند "رأس العین" و تپه های شرقی این شهر پیشروی کنند".
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn