100 کشته و زخمی در بمباران پناهندگان سوری توسط جنگنده های اسد

آذوح: منابع مطلع تلویزیون "الحدث" روز پنجشنبه 20-3-2014 گزارش دادند که بیش از 100 تن از پناهندگان سوری که در حال فرار به سوی مرز لبنان بودند مورد حمله هوایی جنگنده های اسد قرار گرفته، و  کشته یا زخمی شدند.
طبق این گزارش خالد الضاهر نماینده پارلمان لبنان در تماسی با "الحدث" گفته است که این 100 نفر پناهنده تلاش داشتند که از صحنه درگیری دور شوند و به سوی مرز لبنان فرار کنند، اما در حین فرار توسط جنگنده های اسد بمباران شده و اغلب آنها کشته یا زخمی شدند.
این منابع گفتند که رژیم اسد پس از کشتن این تعداد از پناهندگان، گذرگاه "البقیعه" واقع در مرز شمالی لبنان با سوریه را به طور کامل بست.
پیشتر پناهندگان سوری از ارتش لبنان تقاضا کرده بودند که برای نجات آنها از بمباران احتمالی نیروهای اسد به کمک آنها بشتابد.
معین المرعی یکی از نمایندگان پارلمان لبنان در تماس تلفنی با تلویزیون "الحدث" گفت:"نیروهای اسد از بامداد امروز پنجشنبه بطور متوالی مناطق پناهندگان را هدف گلوله های اسلحه سنگین قرار داده است".
وی افزود:"شمار زیادی از پناهندگان در حالی که اغلب آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند هنگام عبور از مرز سوریه به سوی لبنان مورد هجوم نیروهای اسد قرار گرفتند".
در همین حال سازمان صلیب سرخ لبنان بامداد امروز از انتقال صدها پناهنده زخمی به بیمارستان های "السلام" در منطقه القبیات خبر داده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn