حمله انتحاری طالبان به شهر جلال آباد افغانستان 18 کشته برجای گذاشت

آذوح: گروهی از مهاجمان انتحاری طالبان روز پنجشنبه 20 مارس 2014 حوزه اول امنیتی شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار افغانستان را آماج قرار دادند.
بر اساس گزارش العربیه.نت، جنرال (ژنرال) ایوب سالنگی، معین ارشد امنیتی وزارت داخله(وزارت کشور) افغانستان گفت، در این حمله انتحاری ده سرباز پلیس افغان، هفت انتحاری و یک غیرنظامی کشته شده اند.
درهمین حال، احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار گفت، بعد از انفجار درگیری مسلحانه میان ارتش افغان و مهاجمان انتحاری صورت گرفت که پس از ساعت ها درگیری سرانجام پنج مهاجم انتحاری همراه یک سرباز پلیس کشته و 15 تن دیگر به شمول غیرنظامیان زخمی شدند.
ازسوی دیگر، همایون زهیر، رییس صحت عامه (بهداشت) ولایت ننگرهار میگوید: "تاکنون چهار کشته و پانزده زخمی به شفاخانه (بیمارستان) انتقال یافته است."
او افزود، که وضعیت زخمیان این رویداد وخیم می باشند.
براساس گزارش ها، در این حمله انتحاری و تیراندازی میان مهاجمان انتحاری و ارتش افغان، آرشیو دفتر رادیو و تلویزیون ملی ولایت ننگرهار نیز آتش گرفته است.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار خبرنامه ای مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته و نوشته است که افراد آنان یک موتر (خودرو) نوع "مزدا" را صبح امروز(پنجشنبه) در مقابل حوزه اول امنیتی شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار منفجر کرده است.
مجاهد در خبرنامه اش نوشته است که پس از انفجار حمله کنندگان مسلح وارد ساختمان شده مرکز اقامت والی و تأسیسات دولتی را مورد آماج قرار داده اند.
این حمله در شرایطی صورت می گیرد که کمتر از سه هفته به انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایت زمان باقیمانده است که دراین روزها میزان حملات انتحاری و انفجاری مخالفان مسلح دولت در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn