گسترش درگیری ها میان نیروهای اسد و مخالفان مسلح در حومه لاذقیه

آذوح: درگیری میان نیروهای بشار اسد و مخالفان مسلح از جمله گروه “النصره” در استان لاذقیه در شمال غرب سوریه گسترش یافت. این در حالی است که جنگ میان دو طرف در اطراف گذرگاه کسب در مرز ترکیه ادامه دارد.
به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌های مخالفان سوری با ارتش اسد در مرز ترکیه که از روز گذشته شدت یافت‌، به کشته شدن ۳۴ نفر از جمله ۵ غیر نظامی انجامید.
رامی عبدالرحمان رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که درگیری‌ها در لاذقیه به روستاهای “خربه سولاس”‌، “بیت حلبیه” و “الملک” رسیده است.
وی تاکید کرد که در مقابل نیروهای رژیم سوریه‌، برخی از گروههای اسلامی و نیز ارتش آزاد سوریه قرار دارند.
در همین حال نیروی هوایی اسد، روستاهای در دست مخالفان مسلح از جمله “الکبیر”‌، “الشحروره” و “خان الجوز” را بمباران کرده است.
مخالفان مسلح رژیم سوریه روز گذشته، گذرگاه “کسب” در مرز ترکیه را به تصرف خود درآوردند‌. آنها همچنین سه مرکز نظامی را در شهر کسب را به کنترل خود درآوردند.
عبدالرحمان تاکید کرد که درگیری ها در شهر “کسب” ادامه دارد. از سوی دیگر “هیئت عمومی انقلاب سوریه” اعلام کرد که برخی از ساختمان‌های دولتی در شهر کسب پس از عقب‌نشینی نیروهای اسد‌، به دست ارتش آزاد و گروههای اسلامگرا افتاده است.
از سوی دیگر یک منبع امنیتی دولت سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است که نیروهای دولتی دو مرکز پلیس در شهر کسب را بازپس گرفته است.
دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای گفته است که درگیری های روز گذشته‌، به کشته شدن ۱۶ نظامی از نیروهای اسد‌، ۱۳ نفر از مخالفان مسلح و نیز ۵ غیر نظامی انجامید.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn